Η φωνή στις ηλικίες των 6-8 ετών : Προετοιμασία και διδακτική του ομαδικού τραγουδιού
Part of : Hellenic journal of music, education and culture ; Vol.1, No.1, 2010, pages 42-62
Issue:
Pages:
42-62
Author:
Abstract:
Ανάμεσα στην τύχη και την αναγκαιότητα που πορεύεται η τρέχουσαδιδασκαλία της φωνής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και στο γενικότεροεκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, η παρούσα εισήγηση στοχεύει: (α) να μας εισάγειστον κόσμο της φωνητικής ανατομίας και λειτουργίας, (β) να παρουσιάσει τηνπροετοιμασία και γενικότερη διδακτική του ομαδικού τραγουδιού λαμβάνοντας υπ’ όψιντις ιδιαιτερότητες της φωνής στις ηλικίες των 6-8 ετών, και (γ) να «γεφυρώσει» το κενόπου δημιουργείται μεταξύ θεωρίας και πρακτικής στις φωνητικές σπουδές. Είναισημαντικό να κατανοήσουμε ότι πέρα από το κυριότερο εκφραστικό και επικοινωνιακόμέσο του ανθρώπου, η φωνή ως ήχος κωδικοποιεί, αντανακλά, και μεταδίδειαναρίθμητες πληροφορίες, γεγονός που προσδίδει σημαντικότατες διαστάσεις στονπαιδαγωγικό ρόλο της φωνής. Εξάλλου, η τραγουδιστική συμπεριφορά, από τιςπροσχολικές ακόμα ηλικίες, αποτελεί σημαντικό αντικείμενο μελέτης στην εξέλιξη τουατόμου η οποία με τη σειρά της πλάθεται μέσα από μαθησιακές εμπειρίες. Δίνονταςμεγάλη βαρύτητα όχι μόνο στο ΤΙ εκτελούμε αλλά κυρίως στο ΠΩΣ και γιατί το εκτελούμε,η παρούσα εισήγηση έχει ως απώτερο σκοπό την εξεύρεση μιας ποθητής ισορροπίαςμεταξύ του τρόπου μιας φωνητικής εκτέλεσης αλλά και της αιτίας για την οποίαυφίσταται.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
ομαδικό τραγούδι, φωνητικές ασκήσεις, ηλικίες 6-8 ετών, φωνή, ανατομία
References (1):
- Breuer, H. & Weuffen, M. (2000). Lernschwierigkeiten am schulanfang, schuleingangsdiagnostik zur früherkennung und frühförderung. Weinheim: Beltz. Bruner J. (1983). Child's talk: Learning to use language. New York: Norton & Company Inc. Chomsky, N. (1965). Aspects of the theory of syntax. Cambridge, MA: MIT Press Cslovjecsek, M. & Spychiger M., (1998). MUS IK oder MUS IK nicht? Musik als unterrichtsprinzip. Hölstein: Verlag SWCH. Cslovjecsek, M., Fontana, S., Hettelingh, D., & Spühler, M. (2001/2004). Mathe macht Musik. Bd. 1-3: Impulse zum musikalischen unterricht mit dem zahlenbuch, lehrmittel. Zug: Klett und Balmer. Elschenbroich, D. (2001). Weltwissen der siebenjährigen. Wie kinder die welt entdecken können. München: Kunstmann Verlag. Gardner, H., (1983). Frames of mind. The theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books. Glaser, B.G. & Strauss A.L. (1967). The discovery of Grounded Theory. Chicago, Illinois Kramer, A. (2002). Musikalische wege zur fremdsprache in der grundschule. Lehren und lernen, Zeitschrift des Landesinstitutes für Erziehung und Unterricht, Stuttgart, 2002(9), 19-25. Lakoff G. & Núnez, R. E. (2000). Where mathematics comes from – How the embodied mind brings mathematics into being. New York: Basic Books. Spychiger, M. (2001). Understanding musical activity and musical learning as sign processes: Toward a semiotic approach to Music Education. The Journal of Aesthetic Education, 35(1), 53-67. Tewes, U., Steffen, S. & Warnke, F. (2003). Automatisierungsstörungen als Ursache von Lernproblemen. Forum Logopädie, Schulz-Kirchner Verlag Idstein, Heft 03(1), 2-8. Thompson Klein, J., Grossenbacher-Mansuy, W., Häberli, R., Bill, A., Scholz, R.W., & Welti, M. (eds.), (2001). Transdisciplinarity: Joint problem solving among science, technology, and society – an effective way for managing complexity. Basel: Birkhäuser. Wittmann, E., Müller, G. (1995). Zahlenbuch 1 + 2. Begleitband zum Zahlenbuch. Zug: Klett und Balmer. Meltzoff, A. N. (1995). What infant memory tells us about infant amnesia: Long-Term recall and deferred imitation. Journal of Experimental Child Psychology, 59, pp. 497-515. (2002). Elements of a developmental theory of imitation. In A.N. Meltzoff & W. Prinz, (Eds.), The Imitative Mind. (pp. 19-41). Cambridge: Cambridge University Press. Meyers, N.A., Perris, E.E., & Speaker, C.J. (1994). Fifty months of memory: A longitudinal study in early childhood. Memory, 2, pp. 383-415 Miller, R. (1996). On the art of singing. Oxford University Press Nelson, S. H. & Blades-Zeller, E. (2002). Singing with your whole self. The scarecrow Press, Inc Papousek, H. (1994). Emergence of Musicality and its Adaptive Significance. In C. Faienza (Ed.), Music, Speech and the Developing Brain (pp. 111-135). Milan, Italy: Guerini e Associati. Papousek, M. (1996). Intuitive parenting: a hidden source of musical stimulation in infancy. In I. Deliege & J. Sloboda (Eds.), Musical Beginnings (pp.88-112). Oxford: Oxford University Press. Piaget, J. (1962). Play, Dreams, and Imitation in Early Childhood. New York: Norton. Rovee Collier, C. (1993). The Capacity for Long-Term Memory in Infancy. Current Directions in Psychological Science, 2, pp.130-135. Rutkoswski, J. (1997). The Nature of Children‟s Singing Voices: Characteristics and assessment. In: B.A. Roberts (ed.), The Phenomenon of Singing (pp.201-209). St John‟s, NF: Memorial University Press. Ryder, G.H. (1943). Vagitus uterinus. American Journal of Obstetrics & Gynecology, 46, pp. 867-872. Sloboda, J. A., Wise, K. J., &Peretz, I. (2005). Quantifying tone deafness in the general population, Ann N. Y. Acad. Sci. 1060, pp. 255-261 Stathopoulos, E.T. (2000). A review of the development of the child voice: an anatomical and functional perspective. In P. J. White (Ed.), Child Voice (pp.1-12). Stockholm: Royal Institute of Technology, Voice Research Centre. Sundberg, J. (1987). The science of the singing voice. Northern Illinois University Press. Thiery, M. Yo Le San, A., Vrijens, M., & Janssens, D. (1973). Vagitus Uterinus. The Journal of Obstetrics and Gynecology of the British Coomonwealth, 80, pp. 183-185 Thompson, J. (2004). Learn to use the one musical instrument we all have… find your voice. Artemis Editions Thurman L. & Welch G. (2000). Bodymind and Voice: Foundations of Voice Education. Iowa: National Center for Voice and Speech. Tomatis A. (1987). Ontogenesis of the Faculty of Listening. In T.R. Verny, (Ed.), Pre- and Peri- Natal Psychology: An Introduction (pp. 23-35). New York: Human Sciences Press (1999). Το αυτί και η φωνή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα (2004). Το μυστικό των ξένων γλωσσών. Αθήνα: Εκδόσεις ΡΕΩVihman, M.M. (1996). Phonological development. Oxford: Blackwell. Welch, G. F. (1998). Early childhood musical development. Research Studies in Music Education, 11, pp.27-41. (2000a). Singing development in early childhood: the effects of culture and education on the realization of potential. In P. J. White (Ed.), Child Voice (pp. 27-44). Stockholm: Royal Institute of Technology.