Παράγοντες που Επηρεάζουν τις Προτιμήσεις – Επιλογές των Μαθητών/τριών στην Μουσική Εκπαίδευση με Βάση το Φύλο

Part of : Hellenic journal of music, education and culture ; Vol.2, No.1, 2011, pages 65-83

Issue:
Pages:
65-83
Author:
Abstract:
Σύγχρονες έρευνες, σχετικές με την ανάπτυξη ενός μοντέλου που αφορά στοφυλετικό στερεότυπο (Deaux & Lewis, 1984; Martin, 1989,1993; Wood& Little, 1990),υποστηρίζουν ότι μέχρι την ηλικία των 8 ετών τα παιδιά διαμορφώνουν τις αντιλήψεις τουςγια τις επιλογές και τις δραστηριότητες τους με βάση το φύλο. Η διεθνής βιβλιογραφία και ηκαθημερινή εκπαιδευτική εμπειρία έχει δείξει ότι το σχολείο εξακολουθεί να παίζει ένασημαντικό ρόλο στις διαδικασίες αναπαραγωγής του φυλετικού στερεότυπου, η οποίαενισχύεται από τους ρόλους που διαδραματίζει όχι μόνο η οικογένεια αλλά και το πολιτισμικό- οικονομικό πλαίσιο της κοινότητας. Η συγκεκριμένη έρευνα χρησιμοποίησε δείγμα 102μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 9-12 ετών παρουσιάζοντας παράγοντεςπου επηρεάζουν τις προτιμήσεις και τις επιλογές τους στην μουσική εκπαίδευση.Επιπρόσθετα, καθώς η επαφή με τη μουσική από μικρή ηλικία είναι καθοριστική ακόμα και γιατις μουσικές προτιμήσεις τους ως ενήλικες, τόσο τα ακούσματα όσο και η ίδια ηπροσωπικότητα του εκπαιδευτικού μουσικής αγωγής φαίνεται πως επηρεάζουν τη σχέσητων μαθητών με το συγκεκριμένο είδος τέχνης.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
φύλο, μουσική εκπαίδευση, στυλ, μουσικό όργανο, εκπαιδευτικός μουσικής, μουσικές προτιμήσεις
References (1):
  1. Κοκκίδου, Μ. - Τσακιρίδου, Ε. (2006). Μουσική και Παιδί. Μακεδνόν, 15, 35-45.Σέργη, Λ. (1995). Προσχολική Μουσική Αγωγή. Η επίδραση της μουσικής μέσα από τη διαθεματικήμέθοδο διδασκαλίας στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg.Στάμου, Λ. (2006). Παράγοντες που επηρεάζουν τις μουσικές προτιμήσεις των μαθητών. Μακεδνόν, 15,20-34.Acker, S. (1994). Gendered Education. Buckingham: Open University Press.Abeles, H. F., Porter, S.Y. (1978). The gender - stereotyping of musical instruments. Journal of Research inMusic Education, 26, (2), 65-75.Agak, H. (2002). Gender difference and academic achievement in music among form four students in Kenya1991-1994. Bulletin of the Council for Research in Music Education.Associated Board of the Royal Schools of Music, (1994). Making Music: The Associated Board Review of theteaching, learning and playing of musical instruments in the United Kingdom. London: ABRSM.Barton, G.M. (2004). The influence of culture on music teaching and learning. Melbourne, AustralianAssociation for Research in Music Education (AARME).Broguist, O.H. (1961). A survey of the attitudes of 2594 Wisconsin elementary school pupils toward theirlearning experience in music. Unpublished doctoral dissertation, University of Wisconsin, Madison.Button, S. (2006). Key stage 3 pupils'perception of music. Music Education research, 8(3), 417-431.Campbell, P.S. (1991). Lessons From the World: A Cross-Cultural Guide to Music Teaching andLearning.Uri'tied States of America, Schirmer Books.Campbell, P.S. (1992). The World of Music Through American Eyes: A Case For Multiethnic Consciousness inTeaching the World's Music Traditions. In Lees, H. (Ed.), Music Education: Sharing Musics of the World.Seoul, Korea. Conference proceedings from World Conference International Society of MusicEducation, p.p 32-42.Charles, B. (2004). Boys' and girls' constructions of gender through musical composition in the primary school.British Journal of Music Education, 21 (3), 265-277Deaux, K., & Lewis, L.L. (1984). Structure of gender stereotypes: Interrelationships among components andgender label. Journal of Personality and Social Psychology, 46, 991-1004.Delzell, J. & Leppla, D. (1992). Gender association of musical instruments and preferences of fourth gradestudents for selected instruments and preferences.Department for Education and Skills (1991). Music for Ages 5 to 14: Proposals of the Secretary of State forEducation and Science and Secretary of State of Wales. London: Η Μ SO.Elliott, D.J. (1995). Music Matters: A New Philosophy of Music Education. Oxford and New York, OxfordUniversity Press.Elliot, C, (1995). Race and Gender as Factors in Judgments of Musical Performance. Bulletin of the Council forResearch in Music Education, 127, 50-56.Espeland., M. (1992). What Are The Going to Listen To? Problems and Opportunitiesin the Selection of Musicfor Educational Music-Listening in Schools. Πρακτικά της ΙΣΜΕ -20° Διεθνές Συνέδριο,Σεούλ.Green, L. (1993). Music, gender and education: A report of some extraordinary research. British Journal ofMusic Education, 10,219-253.Green, L. (1997). Music, Gender, Education. Cambridge: Cambridge University Press.Green, L. (2001). How Popular Musicians Learn: A Way Ahead for Music Education. Aldershot: AshgateHargreaves, D.J., Comber, C. & Colley, A. (1995). Effects of age, gender and training on musical preferences ofBritish Secondary school students. Journal of research in Music Education, 43, 242-250Harrison, S.D. (2003). Music Vs Sport. Australian Journal of Music Education.Jorgensen, E.R. (2003) Transforming Music Education. Indiana, Indiana University Press.Kohlberg, L. (1966). A cognitive developmental analysis of children's sex-role concepts and attitudes. In E.Maccoby (ed.), The Development of Sex Differences (pp.88-89/ Stanford: Stanford University Press.Martin, C.L. (1989). Children's use of gender-related information in making social judgments. DevelopmentalPsychology, 25, 80-88Martin, C.L. (1993). New directions for investigating children's gender knowledge. Developmental Review,13, 184-204Merriam, A.P. (1964). The Anthropology of Music. United States of America, Northwestern University Press.Mota, G. (1998). Young children's motivation in the context of classroom music: An exploratory study aboutthe role of music content and teaching style. Proceedings of the 17th ISME Research Seminar,Johannesburg, South Africa, July 11-17Nettl, B. (1998). In Lundguist, B. and Szego, C.K. eds. Musics of the World's Cultures: A Source Book for MusicEducators, with Nettl, B., Santos, R.P., and Solbu, E., Nedlands, Western Australia, CIRCME.Noll., V.H.& Scannell., D.P. (1972). Introduction to Educational measurement. Boston: Houghton MifflinPlummeridge, C. (1991). Music Education in Theory and Practice. London: Falmer Press.Reimer, B. (1989). A Philosophy of Music Education. Englewood Cliffs: Prentice Hall.Rawlings. D. & Ciancarelli, V. (1997). Music preference and the five-factor model of the ΝΕΟ PersonalityInventory. Psychology of Music, 25, 120-132Shepard, J. and Wicke, P. (1997). Music and Cultural Theory. Cambridge, Polity Press.Sheldon, D. & Price, Η.Ε. (2005). Gender and instrumentation distribution in an international cross-section ofwind and percussions ensembles. Bulletin of the Council for Research In Music Education, 163, 43-51Small, C. (1996). Music, Society, Education. Hanover, University Press of New England.Swanwick, K. (1979). A Basis for Music Education. Windsor: NFER.Swanwick, K. & Tillman, J. (1986). The sequence of musical development: a study of children's composition.British Journal of Music Education, 3 (3), 305-37Temmerman, N. (2000). An investigation of the music activity preferences of pre-school children. BritishJournal of Music Education, i / ( l ) , 51-60Rawlings. D. & Ciancarelli, V. (1997). Music preference and the five-factor model of the ΝΕΟ PersonalityInventory. Psychology of Music, 25,120-132Rentfrow, P.& Gosling, S. (2003). The Do, Re, Mi's of Everyday Life: The Structure and Personality Correlates ofMusic Preferences. Journal of Personality and Social Psycology 84 {6), 1236-1256Wapnick, J. (1976). A review of research on attitude and preference. Bulletin of the Council for Research inMusic Education, 12(2), 9-15