Ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας των εθνοπολιτισμικων ομάδων στην λαογραφία και στην κοινωνική ανθρωπολογία : Η περίπτωση των Αρβανιτών

Part of : Λαογραφία : δελτίον της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας ; No.ΜΒ, 2010, pages 673-692

Issue:
Pages:
673-692
Parallel Title:
On issues of identity and otherness among ethno-cultural groups in folklore and in social anthropology : The case of Arvanites
Section Title:
Ανακοινώσεις
Author:
Abstract:
The first part of the paper offers a general review' of the influences from Europe upon Greek folklore from its genesis onwards and the stance that folklore adopted in its study of various ethno-cultural groups, such as the Vlachs, the Sarakatsani and the Arvanites. We then examine both older folklore research on the Arvanites, with emphasis upon the work of P. Fourikis and Angeliki Hatzimichali, and contemporary studies. We also offer a comparison with similar ethnological and anthropological work on the Arvanites. Finally,the paper looks in particular at the interest presented by socio-anthropo-linguistic work regarding the linguistic otherness of the Arvanites.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Αρβανίτες, Αλβανικός εθνικισμός
Notes:
Το άρθρο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Λουκά Τσιτσιπή.
References (1):
  1. Αθανασοπούλου Αγγελική, 2009, ≪Για μια καλύτερη ζωή≫: Ανάμεσα σε οικογενειακές υποχρεώσεις και προσωπικές επιθυμίες. Η περίπτωση της δεύτερης γενιάς Αλβανών μεταναστών στην Αθήνα≫. Ελληνική Κοινωνία, Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Κοινωνίας, 8-9: 181-309.Αλεξάκης Ελευθέριος 1996, Τα παιδιά της σιωπής. Συγγένεια και γάμος στους Αρβανίτες της ΝΑ A ττικής-Λαυρεωτικής (1850-1940). Παρουσία. Αθήνα.Αλεξάκης Ελευθέριος 2001, Ταυτότητες και ετερότητες. Σύμβολα, συγγένεια, κοινότητα στην Ελλάδα-Βαλκάνια. Δωδώνη. Αθήνα.Anderson Benedict, 1997, Φαντασιακές κοινότητες. Στοχασμοί για τις απαρχές κι τη διάδοση του εθνικισμού. Νεφέλη. Αθήνα.Βαρουξάκης Γεώργιος. 1991, ≪ "Φαντασιακές κοινότητες" και Μεγάλη Ιδέα. Μια συμβολή του Ν. Γ. Πολίτη≫, Μνήμων 13: 197-213.Βελιώτη-Γεωργοπούλου Μαρία, 2009, ≪Γλωσσική ιδιαιτερότητα και εθνοτική ταυτότητα: Αρβανίτες και Αρβανίτικα≫, στο Βαραλής I.- Πίκουλας Γ. (επιμ.). Μνήμη Τασούλας Οικονόμου (1998-2008), Παν. Θεσσαλίας Τμήμα ΙΑΚΑ-Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Δ. Αργους- Δήμος Μυκηναίων. Βόλος.Blum Richard & Eva 2005, Μαγεία, τελετουργίες και προλήψεις της ελληνικής Υπαίθρου, Αρχέτυπο, Αθήνα.Clayer Nathalie, 2009, Οι απαρχές του αλβανικού εθνικισμού. Ισνάφι, Ιωάννινα.Δαμιανάκος Στάθης, 1987, ≪Ετερότητα και εθνογραφία: για μια κοινωνιολογική προσέγγιση του λαϊκού πολιτισμού≫ στο Παράδοση ανταρσίας και λαϊκός πολιτισμός, Πλέθρον, Αθήνα, σ. 21-69.Δέδε Μαρία. 1997, Οι Έλληνες Αρβανίτες, Δωδώνη. Αθήνα.Ducelier Alain. 1994. Οι Αλβανοί στην Ελλάδα (13ος -15ος αι). Η μετανάστευση μιας κοινότητας (μτφρ. Κατ. Νικολάου), Ιδρυμα Γουλανδρή-Χόρν, Αθήνα.Fallmerayer Jacop Philipp, 1984, Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων, Νεφέλη, Αθήνα.Gellner Ernest, 1992, Έθνη και εθνικισμός, Αλεξάνδρεια. Αθήνα.Γιοχάλας Τίτος, 1988, Αλβανολογία και ερασιτεχνισμός. Αποκατάσταση αρβανίτικων κειμένων. Κέντρο Σπουδών ΝΑ Ευρώπης, Αθήνα.Γιοχάλας Τίτος, 2000, Άνδρος. Αρβανίτες και αρβανίτικα, Πατάκης, Αθήνα.Γκέφου-Μαδιανού Δήμητρα, 1998, ≪Η χώρα του πνεύματος και η χώρα του οινοπνεύματος. Παράδοση και πολιτισμική ταυτότητα στην Αττική≫, Σύγχρονα θέματα 66: 104-111.Γκίκας Γιάννης, 1978, Οι Αρβανίτες και το αρβανίτικο τραγούδι στην Ελλάδα, εκδ. του ίδιου, Αθήνα.Herzfeld Michael. 2002. Πάλι δικά μας. Λαογραφία. Ιδεολογία και η Διαμόρφωση της Σύγχρονης Ελλάδας. Αλεξάνδρεια, Αθήνα.Hobsbawm Eric. 1994, Έθνη και εθνικισμός από το 1780 μέχρι σήμερα. Πρόγραμμα, μύθος, πραγματικότητα, Καρδαμίτσα, Αθήνα.Καμπούρογλου Δημ. 1890-2, Μνημεία της Ιστορίας των Αθηναίων, τ. 1-6, Αθήνα.Καρακατσάνη Ι. 1881, ≪Έθιμα χωρικών της Αττικής. Ο γάμος≫. Εστία 12: 601-3.Καργάκος Σαράντος 2008, Αλβανοί. Αρβανίτες Έλληνες, I. Σιδέρης. Αθήνα.Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων (ΚΕΜΟ) 2001, Γλωσσική ετερότητα στην Ελλάδα. Αρβανίτικα. Βλάχικα, γλώσσες της μειονότητας της Δ.Θράκης, σλαβικές διάλεκτοι της Μακεδονίας. Αλεξάνδρεια, Αθήνα.Κιτρομηλίδης Πασχάλης, 2000, Νεοελληνικός Διαφωτισμός. ΜΙΕΤ, Αθήνα.Κόλλιας Αριστείδης, 1983, Αρβανίτες και η καταγωγή των Ελλήνων, εκδ. του ίδιου, Αθήνα.Κοντοσόπουλος Νικ., 2004, ≪Οι Έλληνες και οι άλλοι≫, Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας, τ. 29-30 (1999-2003), σ. 283-300.Κουπιτώρης Παναγιώτης, 1879. Αλβανικοί μελέται: Πραγματεία ιστορική και φιλολογική περί της γλώσσης και του έθνους των Αλβανών, (επανέκδοση) Καραβίας, Αθήνα.Κυριακίδης Στ., 1926. ≪Σπίτια και καλύβια της Αττικής≫ Ημερολόγιον Οδοιπορικού Συνδέσμου, Αθήνα.Κυριακίδου-Νέστορος Αλκή. 1978. Η θεωρία της Ελληνικής Λαογραφίας. Κριτική ανάλυση. Σχολή Μωραΐτη. Αθήνα.Λαμπρυνίδης Μιχαήλ. 1907. Οι Αλβανοί κατά την κυρίως Ελλάδα και την Πελοπόννησον, 'Υδρα, Σπέτσαι. (επανέκδοση 1992) Καραβίας, Αθήνα.Λάμπρος Σπυρίδων. 1896. ≪Η ονοματολογία της Αττικής και εις την χώραν εποίκησις των Αλβανών≫. Επετηρίς Παρνασσού 1: 157-170.Λιάπης Βαγγέλης. 1980. Αρβανίτικος γάμος, ο Κουντουριώτικος, Πορεία. Αθήνα.Λιάπης Βαγγέλης, 1987. Ο χορός στους Κουντουριώτες, Πολύτυπο.Αθήνα.Λιντερμάγιερ Ορέστης, 1998-1999, ≪Η Ελλάδα και οι 'άλλοι': Δύση. Σλάβοι. Τούρκοι, με αφορμή το ανθρωπολογικό έργο του Michael Herzfeld≫, Εθνολογία 6-7: 359-439.Λαμπριανίδης Λόης-Λυμπεράκη Αντιγόνη, 2001, Αλβανοί μετανάστες στη Θεσσαλονίκη, Παρατηρητής. Θεσσαλονίκη.Μαρούγκας Γιώργος, 1979,Η συμβολή των Αρβανιτών στη διαμόρφωση τυν νεοελληνικού έθνους. Πορεία, Αθήνα.Μερακλής Μ. Γ., 1990, ≪Θέσεις για τη Λαογραφία≫, Διαβάζω 245: 16-22.Μερακλής Μ. Γ 2004, Η συνηγορία της Λαογραφίας, Ίδρυμα Αγγ. Χατζημιχάλη, Αθήνα.Μικέ Παϊδούση Γιόνα 1980, Τα Βίλια του Κιθαιρώνα και τα αρβανίτικα τραγούδια τους, εκδ. της ιδίας, Αθήνα.Μίχα-Λαμπάκη Ασπασία. 1976-7, ≪Η παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά της Θίσβης Θηβών≫. Επετηρίς Εταιρείας Στερεοελλαδικών Μελετών 6: 409-424.Μπέσα. 1991. Αρβανίτικος Σύνδεσμος της Ελλάδας, Αθήνα, τχ. 18.Μπίρης Κώστας. 1998 (1η εκδ. 1960), Αρβανίτες, οι Δωριείς του Νεώτερου Ελληνισμού, Μέλισσα, Αθήνα.Μπίρης Κώστας, 1959, Τα ττικά του Εβλιά Τσελεμπή. Πιγκουΐνος, Αθήνα.Μπότση Ελένη, 2006. ≪Νεανικές γλώσσες και επικοινωνιακή κουλτούρα σε αρβανιτόφωνη κοινότητα της Αττικής≫, Εθνολογία 12: 221-249.Μωραΐτης Θανάσης. 2002. Ανθολογία αρβανίτικων τραγουδιών της Ελλάδας, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών - Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο Μέλπως Μερλιέ. Αθήνα.Νιτσιάκος Βασίλης, 2003. Μαρτυρίες Αλβανών μεταναστών, Οδυσσέας, Αθήνα.Ντάτση Ευαγγελή, 1990. ≪Ο ‘λαός’ της λαογραφίας. Το ιδεολογικό περιεχόμενο≫, Ο Πολίτης. 108: 50-57.Οι Αλβανοί στo Μεσαίωνα. 1998, EIE Ινστιτούτο Βυζαντινών Ερευνών, Αθήνα.Οικονόμου Ανδρομάχη. 2000. ≪Οικονομία και συγγένεια στις αρβανίτικες ορεινές κοινότητες του Κιθαιρώνα≫ στο Β. Νιτσιάκος X. Κασίμης(επιμ.), Ο ορεινός χώρος της Βαλκανικής. Συγκρότηση και μετασχηματισμοί, Πλέθρον-Δήμος Κόνιτσας, Αθήνα, σ. 149-162.Οικονόμου Ανδρομάχη, 2007, Φύση, τεχνολογία και κοινωνία στις ορεινές κοινότητες τον Κιθαιρώνα, Οδυσσέας, Αθήνα.Οικονόμου Ανδρομάχη. 2008. ≪Από τα ορεινά στα πεδινά: μετακίνηση και μετανάστευση εργατικού δυναμικού στο χώρο της Αττικής≫, Πρακτικά ΙΒ ' Επιστημονικής Συνάντησης ΝΑ Αττικής. Καλύβια Θορικού Αττικής, σ. 671-684.Ong Walter. 1997, Προφορικότητα και εγγραμματοσύνη. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.Πέτρου-Μεσογείτης Χρίστος, 1984, Απαντα. Επιμορφωτικός Σύλλογος Καλυβιών, Καλύβια.Πέτρου Μιχάλης, 2008, ≪Μετανάστες, γεωργική εργασία και παραγωγοί. Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και το οδοιπορικό των συμβιωτικών σχέσεων σε μια αγροτική κοινωνία≫ στο Ε. Ζακοπούλου -X. Κασίμης - Α. Λουλούδης, (επιμ.) Αγροτικότητα, κοινωνία και χώρος, Πλέθρον, Αθήνα, σ. 137-161.Πολίτης Ν. Γ., 1920, ≪Δημώδεις δοξασίαι περί αποκαταστάσεως του Ελληνικού Έθνους≫ στο Λαογραφικά Σύμμεικτα, τ. Α', Αθήνα, σ. 14-27.Πολίτης Ν. Γ., ≪Περί του εθνικού έπους των νεωτέρων Ελλήνων≫, στο Λαογραφικά Σύμμεικτα, τ. Α ', Αθήνα, σ. 237-260.Πολίτη, Παναγιώτα, 2008, Τα Κούκουρα. Πολιτισμική ταυτότητα μιας αρβανίτικης κοινότητας στη Βοιωτία, Βιβλιόραμα, Αθήνα,Πούλος I. 1950, ≪Η εποίκησις των Αλβανών εις Κορινθίαν≫, Επετηρίς του Μεσαιωνικού Αρχείου της Ακαδημίας Αθηνών 3: 31-94.Πρακτικά Επιστημονικών Συναντήσεων ΝΑ Αττικής, τ. A΄ - ΙΒ' 1984-2008.Πρακτικά Συμποσίων Β. Αττικής, τ. Α ' 1989. τ. Β ' 1992.Επετηρίς της Εταιρείας Βοιωτικών Μελετών, 1988-2008.Σαλτάρης Νίκος. 1986. Η ζωή των Αρβανιτών. Γέρου. Αθήνα.Σαρρής 1928. ≪Τα τοπωνύμια της Αττικής≫. Αθηνά 40: 117-160.Σβορώνος Νίκος. 2004, Το ελληνικό έθνος. Γένεση και διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, Πόλις, Αθήνα.Σκοπετέα Ελλη. 1988, Το ≪Πρότυπο Βασίλειο≫ και η Μεγάλη Ιδέα του Εθνικού προβλήματος στην Ελλάδα, Πολύτυπο, Αθήνα.Σωτηρίου Κων., 1909. ≪Αλβανικά ασμάτια και παραμύθια≫. Λαογραφία 1: 82-106.Σωτηρίου Κων., 1910-11, ≪Αλβανικά ασμάτια και παραμύθια≫. Λαογραφία 2: 89-120.Τσίγκος Αθανάσιος. 1991. Κείμενα για τους Αρβανίτες, του ίδιου, Αθήνα.Τσιτσιπής Λουκάς, 1983. ≪Η εθνογραφία της γλώσσας: θεωρητικά και μεθοδολογικά προβλήματα με παραδείγματα από την αρβανίτικη κοινότητα≫, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών 50: 3-19.Τσιτσιπής Λουκάς. 1984. ≪Κοινωνιογλωσσικά προβλήματα του ρεπερτορίου των ομιλητών της αρβανίτικης γλώσσας από τη σκοπιά της εθνογραφίας της γλώσσας≫ στο Μελέτες για την ελληνική γλώσσα. Πρακτικά της 5ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. σ. 269-298, Θεσσαλονίκη.Τσιτσιπής Λουκάς, 1995. Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Γλώσσας, Gutenberg. Αθήνα.Τσιτσιπής Λουκάς 1998. Αρβανίτικα και Ελληνικά: Ζητήματα πολυγλωσσικών και πολυπολιτισμικών κοινοτήτων τ. 1-2, Λειβαδιά.Φουρίκης Πέτρος, 1929, ≪Συμβολή εις το τοπωνυμικόν της Αττικής≫, ΑΘηνά, τ. MA', σ. 77-178. και τ. MB' σ. 111-136Φουρίκης Πέτρος. 1932. ≪Η εν Αττική ελληνοαλβανική διάλεκτος≫, Αθηνά, τ. ΜΛ΄ σ. 3-51.Φουρίκης Πέτρος, 1933, ≪Η εν Αττική ελληνοαλβανική διάλεκτος≫ Αθήνα, τ. ΜΕ', σ. 49-181.Φουρίκης Πέτρος, 1931, ≪Πόθεν το εθνικόν Αρβανίτης≫, Αθηνά, τ. ΜΓ΄, σ. 3-37.Φουρίκης Πέτρος, 1930. ≪Ελληνοαλβανικαί λαογραφικαί έρευναι≫. Λαογραφίατ. Ι΄, σ. 3-22 +φωτ.Χατζημιχάλη Αγγελική, 1933. ≪Τα Βίλια του Κιθαιρώνα≫. Νέα Εστία, 13: 126-135 και 191-203.Χατζημιχάλη Αγγελική 1978, ≪Η φορεσιά της Αττικής≫ σ. 24-71. ≪Η φορεσιά της Ελευσίνας≫, σ. 76-89, Ελληνική λαϊκή φορεσιά. Οι φορεσιέςμε το σιγκούνι, Μέλισσα - Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα.Χατζησωτηρίου Γ. - Φιλίππου-Αγγέλου Φ.. 1989, ≪ Διαφορές μεταξύ των Αρβανιτών της βόρειας και της Ν.Α Αττικής. Ιστορική, γλωσσική και λαογραφική προσέγγιση≫ Πρακτικά A ' Συμποσίου Βορείου Αττικής, Ιστορική-Λαογραφική Εταιρεία Αχαρνών, Αχαρνές. Ψιμούλη Βάσω, 2006. Σούλι και Σουλιώτες, Εστία, Αθήνα.Athanassopoulou Angelique, 2005, “Nos Albanais a nous. Travailleurs émigrés dans une communaute arvanite du Peloponnese", Ethnologie Francaise 2: 267-278 (και στην ελληνική έκδοση Παπαταξιάρχης Ευθ. (επιμ.), 2006. Περιπέτειες της ετερότητας. Η παραγωγή της πολιτισμικής διαφοράς, Αλεξάνδρεια, Αθήνα).Banh Frederik, 1970. Ethnic Groups and Boundaries. The social organization of Culture Difference, Bergen-Oslo, Λονδίνο.Bausinger Hermann, 1993, Volkskunde ou l’Ethnologie allemande, MSH. Παρίσι.Botsi, Eleni, 2003, Die sprachliche Selbst- und Fremdkonstruktion am Beispiel eines arvanitischen Dorfes Griechenlands: Eine soziolinguistische Studie. (“Linguistic construction of the self and the other in an Arvanite village in Greece: A sociolinguistic study"). PhD dissertation. University of Konstanz.Breton Roland, 1981, Les ethnies, PUF, collection ≪Que sais-je?≫. Paris.Bromley Yu. V. 1977, Soviet Ethnography: main trends, “Social sciences Today", editoria USSR Academy of Sciences, Μόσχα.Du Boulay Juliet, 1974, Portrait of a greek mountain village, Clarenton Press, Οξφόρδη.Edensor Tim. 2002. National Identity, Popular Culture and Everyday Life, Berg, Oxford.Friedl Ernestine, 1962, Vassilika, a village in modern Greece, Holt, Rinhart and Winston, Νέα Υόρκη.Gefou-Madianou Dimitra - Toundassaki Irini (συνεργ. Velioti-Georgopoulos Maria) 1998, “ The Arvanites of Greece. A bibliographical approach", Modern Greek Society, vol. XXVI, no 1, σ. 1-85.Gefou-Madianou Dimitra, 1999. “Cultural polyphony and identity formation: negotiating tradition in Attica", American Ethnologist 26. no 2, 412-439.Georgakas D.. 1966. “Albanian suffix -ze. Toponyms in -ze and Gr.alb. -εζα " , Zeitschrift fur Balkanologie, 34-44.Georgakas D. - McDonald W., 1967. Place names of the Southwest Peloponnesus: Resister and Indexes. Αθήνα.Gosma-Kazazakis Zoe. 1989, Veuves et veuvage dans les communautes villageoises du Nord-Est de l'Attiki aux X IV et XXe Sciecles. Commune de Grammatiko. Comportements economiques et socioculturels, DEA. Universite Paris I. Παρίσι.Gossiaux Jean-Francois, 1997. “Ethnie. Ethnologie, Ethnicite” , Ethnologie Francaise. XXVII. 3: 329-334.Gossiaux Jean-Francois, 2002. Pouvoirs ethniques dans les Balkans, PUF. Παρίσι.Hahn J.G.. 1854, Albanesische Studien, 3vol. Βιέννη.Hamp Eric 1956. MS Report of research conducted in Albanian-Speaking villages of Greece between 1955-56 on a Fulbright Grant.Hamp Eric. 1961, “On the Arvanitika dialects of Attica and the Negarid". Balkansko Eznikoznanie 3: 101-6.Herzfeld Michael. 2003, “ Localism and the Logic of nationalistic Folklore: Cretan Reflections". Society for Comparative Study of Society and History 45/2: 281-310.Jochalas Titos. 1975, “Considerazioni sulla onomastica e toponomastica Albanese in Grecia", Balkan Studies 17/2: 313-329.Kazazis K„ “Greek and Arvanitika in Corinthia'. Balkanistica, III. 1976. p. 42-51.Kazazis K., "Greece's New Abanians as Seen by Some Corinthian Arvanites", Εθνογραφικά, 11, 1998, σ. 127-132.Kasimis Ch. - Papadopoulos Ap. - Zakopoulou E., 2003, ≪Migrants in Rural Greece≫, Sociologia Rural is 43/2: 167-184.Kasimis Ch.- Papadopoulos Ap., 2005. ≪The multifunctional role of migrants in the greek countryside: implications for the rural economy and society≫. Journal of Ethnic and Migration Studies 31/1: 99-127.Oekonomou Andromaque, 1991, Villia, un village de resiniers Arvanites de l’Attique. Contribution a l'etude des structures sociales et du processus de production. Ph.D. Thesis. Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Παρίσι.Politis N. G., 1918, “Croyances populaires sur le retablissement de la nation Hellenique", L'Hellenisme Contemporain.Robben Anonius - Sluka Jeffrey A (επιμ.), 2007, Ethnographic Fieldwork. An anthropological reader, Blacwell.Shirokogoroff S-M. 1936, “ La theorie de l’ethnos et sa place dans le systeme des sciences anthropologiques”, L'Ethnographie 32: 85-115.Toundassakis Irene, 1995, Parente, mariage et succession dans le village de Vourkoti (Andros). Ph.D Thesis, Ecole des Hautes, Etudes en Sciences Sociales, Παρίσι.Triandafyllidou A., 2000, “Racists? Us? Are you joking? The discourse of social exclusion of immigrants in Greece and Italy” στο King R., Lazaridis G.. Tsardanidis C , (επιμ.) Eldorado or fortress? Migration in Southern Europe. Basingstoke, Macmillan, σ. 186-206.Trudgill P. - Tzavaras G. 1977, 'Why Albanian-Greeks are not Albanians: language shift in Attica and Biotia', Giles Howard, (επιμ.). Language. Ethnicity and Intergroup Relations, Academic Press, Λονδίνο.Tsitsipis Loukas, 1981, Language change and language death in Albanian speech communities in Greece. A sociolinguistic study, Ph.D Thesis, University of Wisconsin, Madison.Tsitsipis Loukas, 1983, “Language shift among the Albanian speakers of Greece” , Anthropological Linguistics 25: 288-308.Tsitsipis Loukas, 1988, “Albanian speakers of Greece” Language in Society, 17: 61-86.Tsitsipis L., 1998, A Linguistic Anthropology of Praxis and language Shift: Arvanitika (Albanian) and Greek in Contact. Clarenton Press, Oxford.Van Gennep Arnold, 1995, Traite comparatif des nationalites. 2η έκδοση ed. Du C.T.H.S, Παρίσι.Velioti-Georgopoulos M., 1996, L'aspect dynamique de la Grece rurale. Changement economique, identite culturelle et liens de parente a Didima, village de Peloponnese, Ph.D. Thesis, Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales. Παρίσι.Weale-Bathieritaki Jean. 1990. A study of the Folklore. Folkways and Social Stucture of two Arvanite Communities in Attica, Ph.D Thesis. University of Reading. Weigand Gustav, 1926, “Das Albanische in Attika", Balkan-Archiv 2: 167-220.Welters Linda, 1998, "Women's traditional dress in Argolidocorinthia: local variations". Εθνογραφικά 11: 133-176.