Το νόημα της ισόβιας μάθησης για τη δια βίου εκπαίδευση

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.1, 2004, pages 3-11

Issue:
Pages:
3-11
Section Title:
Άρθρα-Μελέτες-Έρευνες
Author:
Abstract:
Μια πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι η διά βίου εκπαίδευση έχει τέσσερις ευρείς και αλληλοϋποστηριζόμενους στόχους: την προσωπική ολοκλήρωση,τη δημιουργία ενεργών πολιτών, την κοινωνική ένταξη, την απασχολησιμότητα/προσαρμοστικότητα. Σε αυτό το κείμενοο Peter Jarvis υποστηρίζει ότι η ένταση μεταξύ του παγκόσμιου καπιταλισμού και των φιλοδοξιών όσων εμπλέκονταιστην εφαρμογή αυτών των πολιτικών διά βίου μάθησηςδεν είναι επαρκώς αναγνωρισμένη. Στο άρθρο πραγματεύεταιτους μακροπρόθεσμους στόχους της διά βίου εκπαίδευσης όπως εκφράζονται σήμερα, το ιδανικό μιας κοινωνίας μάθησης και τη σύγκρουση ανάμεσα στους στόχους της διά βίου μάθησης και την παγκόσμια καπιταλιστική κοινωνία. Ο συγγραφέας καταλήγει ότι αυτοί οι στόχοι είναιιδιαιτέρως αποδεκτοί και μας κατευθύνουν προς το ιδανικότης κοινωνίας μάθησης που όλοι θα επιθυμούσαμε. Ωστόσο η κοινωνία μας θέτει άλλες προτεραιότητες και έτσι η ένταση ανάμεσα στην Πολιτεία και τον παγκόσμιο καπιταλισμό αντικατοπτρίζεται στις διαφορετικές ερμηνείες αυτών των τεσσάρων στόχων της διά βίου εκπαίδευσης.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Ισόβια μάθηση, Δια βίου εκπαίδευση
Notes:
0 Peter Jarvis Είναι Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο tou Surrey τηςΜεγάλης Βρετανίας και Επίτιμος Έκτακτος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Πανεπιστήμιοτης Georgia, ΗΠΑ., Το άρθρο έχει μεταφραστεί από την Αλεξάνδρα Μανιάτη