Ο ρόλος των αποπροσανατολιστικών βιωμάτων στη διαμόρφωση της αντίληψης των εκπαιδευτών ενηλίκων σχετικά με τη λειτουργία τους
Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.23, 2011, pages 3-9
Issue:
Pages:
3-9
Parallel Title:
The role of disorienting experiences in the development of adult educators’ perception concerning their official role
Section Title:
Άρθρα-Μελέτες-Έρευνες
Author:
Abstract:
Σύμφωνα με τη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης, τααποπροσανατολιστικά βιώματα (disorienting experiences) συμβάλλουνστη διαμόρφωση του πλαισίου αναφοράς ενός ατόμου,στο βαθμό που ως κομβικά σημεία μιας βιογραφίας οδηγούνστη λήψη αποφάσεων ή στην υιοθέτηση νέων συμπεριφορών(Mezirow, 1991). Με τον όρο αποπροσανατολιστικά βιώματαεννοούμε εκείνες τις εμπειρίες του βίου μας όπου καλούμαστενα αντιμετωπίσουμε μια ατομική ή κοινωνική κατάσταση που δεβρίσκεται σε συμφωνία με τον τρόπο που κατανοούμε τον εαυτόμας και τον κόσμο σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή,δηλαδή μια κατάσταση που βρίσκεται σε δυσαρμονία με τηντρέχουσα βιογραφία μας (Jarvis, 2009' Mezirow, 1991,2007).Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε και συζητάμε το ρόλοτων αποπροσανατολιστικών βιωμάτων στη διαμόρφωση τηςαντίληψης των εκπαιδευτών ενηλίκων σχετικά με τη λειτουργίατους. Το πραγματολογικό υλικό που παρουσιάζεται συγκεντρώθηκεμε τη χρήση μιας εκδοχής της βιογραφικής μεθόδου,ενώ για την ανάλυση του πραγματολογικού υλικού εφαρμόστηκεη ολιστική ανάλυση του περιεχομένου της αφήγησης(Lieblich, Mashiach και Zilber, 1998).
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Ο Γεώργιος Α. Κουλαουζίδης είναι διδάκτορας της εκπαίδευσης ενηλίκων, σύμβουλος-καθηγητής εκπαίδευσης ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εντεταλμένος λέκτορας συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Π.Δ. 407/1980) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.