Η συνεργατική διδασκαλία στην εκπαίδευση ενηλίκων

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.26, 2012, pages 22-27

Issue:
Pages:
22-27
Section Title:
Αφιέρωμα:4ο συνέδριο της ΕΕΕΕ
Author:
Abstract:
Διδακτικές πρακτικές στις οποίες δύο ή περισσότεροι εκπαιδευτές,λειτουργώντας ως ομάδα, σχεδιάζουν, υλοποιούν καιαξιολογούν από κοινού μια σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων,στις οποίες συμμετέχει η ίδια ομάδα εκπαιδευομένων,έχουν τεθεί τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο αναζητήσεωνγια την αναβάθμιση των διδακτικών δραστηριοτήτων τηςεκπαίδευσης ενηλίκων. Στην ελληνική εκπαίδευση, οι εφαρμογέςπαρόμοιων διδακτικών πρακτικών είναι ελάχιστες. Η εμπειρίαμιας συνεργατικής διδασκαλίας, η οποία σχεδιάστηκε καιεφαρμόστηκε από τους εισηγητές σε σεμινάρια και αξιολογήθηκεθετικά από τους συμμετάσχοντες, προτείνεται ως «καλήπρακτική» για την εκπαίδευση ενηλίκων. Η πρακτική αυτήπαρουσιάζεται μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο, στοοποίο οι συμμετέχοντες καλούνται σε ομάδες να σχεδιάσουν,να οργανώσουν και να υλοποιήσουν μια διδακτική δραστηριότηταπεριορισμένης χρονικής διάρκειας, αξιοποιώντας τασυστατικά στοιχεία της συνεργατικής διδασκαλίας.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Η Ελένη Γιαννακοπούλου είναι Καθηγήτρια Σύμβουλος στο ΕΑΠ και ο Δημήτρης Χασάπης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
References (1):
  1. Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία• Anderson, L. & Landy, J. (2006). Team Teaching: Benefits and Challenges.Speaking of Teaching. The Center forTeaching and Learning. StanfordUniversity, 16(1), 1-4.• Bakken, L, Clark, F. L, & Thompson, J. (1998). Collaborative teaching:many joys, some surprises, and a few worms. College Teaching, 46 (4), 154 -157.• Bennett, R. V., Ishler, M. F. & O’Loughlin, M. (1992). Effectivecollaboration in teacher education. Actionin Teacher Education, 14 (I), 52-6.• Davis, J, R. (1995). Interdisciplinary courses and team teaching: Newarrangements for learning. American Council of Education. Phoenix,ACE/ORYX Press• Eisen, M. & Tisdell, E. J. (2000). Team teaching and learning in adulteducation. San Francisco: Jossey-Bass.• Eisen, M.J. & Tisdell, E.J. (2002). Team teaching: the learning side of theteaching-learning equation. Essayson Teaching Excellence, 2002-03, 14. Ανακτήθηκεστις 18-12-201 I από http://data.ohr.umn.edu/protected/team6.pdf• George, M.A. & Davis-Wiley, P. (2000). Team teaching a graduate course:Case study: A clinical research course. College Teaching, 38 (2), 75-80.• Harris, C. & Harvey, A, N. C. (2000). Team teaching in adult highereducation classrooms: Towards collaborative knowledge construction. In M.-J. Eisen & E. J. Isdell (Eds), Team teaching and learning in adult education. San Francisco: Jossey-Bass.• Hinton, S. & Downing, J. E. (1998). Team teaching a college corefoundations course: Instructors’ and students’ assessments. Paperpresented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational ResearchAssociation. New Orleans, LA, USA. November 4-6, 1998.• Letterman, M. R. & Dugan, K. B. (2004). Team teaching a cross disciplinaryhonors course: Preparation and development. College Teaching, 52 (2), 76-79.• McDaniel, E. & Colarulli, G. C. (1997). Collaborative teaching in the faceof productivity concerns: The dispersed team model. Innovative HigherEducation, 22 (1), 19-36.• Partridge , H. and Hallam, G. (2005), New Pathways to Learning: TheTeam Teaching Approach. A Library and Information Science Case Study,The Journal of Issues in Informing Science and Information Technology, 2, ΙΟΒΙ18.• Robinson, B. & Schaible, R. 1995. Collaborative teaching: Reaping thebenefits. College Teaching, 43 (2), 57-60.• Sharon, V., Jeanne, S. and Maria, A., (1997). The ABCDEs of Co-Teaching,Teaching Exceptional Children, 30 (2), 4-10.