Εκπαιδευτικός σχεδιασμός : Η μελέτη περίπτωσης βιωματικού εργαστηρίου με τη μέθοδο Project

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.15, 2008, pages 19-25

Issue:
Pages:
19-25
Section Title:
Άρθρα-Μελέτες-Έρευνες
Author:
Abstract:
Ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός σχεδιασμός προέκυψε ωςσύνθεση δύο ξεχωριστών εμπειριών της εκπαιδεύτριας. Ηπρώτη αφορά την αναγκαιότητα σχεδιασμού διδακτικής ενότηταςστο πλαίσιο μεταπτυχιακών σπουδών στη θεματική ενότητα EKE 50-Εκπαίδευση Ενηλίκων του ΕΑΠ, ενώ, η δεύτερη συνδέεταιάρρηκτα με την εμπλοκή της σε προγράμματα προσωπικήςανάπτυξης και εξειδίκευσης για εκπαιδευτικούς(www.prmelina.gr, ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ 2008, ΟΕΠΕΚ 2007).Πρόκειται για ένα βιωματικό σεμινάριο-εργαστήριο, πρακτικού,κυρίως, χαρακτήρα, με θέμα και βασική διάρθρωση τημέθοδο Project και την πορεία εργασίας της, πλαισιωμένο μετην εναλλακτική διδακτική πρόταση «διά της Τέχνης και τουΠολιτισμού». Στο παραπάνω πλαίσιο, τέλεια εφαρμογή βρίσκουνοι αθέατες παράμετροι της μεθόδου Project, η επικοι-νωνιακή και η βιωματική, ενώ μέσω των ενεργητικών εκπαιδευτικώντεχνικών που εφαρμόζονται, οι εκπαιδευόμενοι ανταπο-κρίνονται θετικά, αλληλεπιδρούν ουσιαστικά, εκφράζονταιδημιουργικά, ασκούνται στην ομαδική λήψη αποφάσεων καικαταφέρνουν να ολοκληρώσουν το «επιθυμητό έργο». Επιπλέον,η πρωτοβουλία και η ισότιμη συμμετοχή συνεπάγονται την ανάληψητης ευθύνης σε όλα τα στάδια του εργαστηρίου: στοσχεδίασμά, στην υλοποίηση και στην αξιολόγηση του εργαστηρίουαλλά και του «έργου».
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Βιωματική - Επικοινωνιακή διάσταση, Project, Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές, Τέχνη - Πολιτισμός, Experiential - Communicative dimension, Active training, Art - Culture
Notes:
Η Χρύσα Τερεζάκη είναι Εκπαιδευτικός (MSc), Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Υποψήφια Αιδάκιωρ ΕΑΠ.