Η εκπαίδευση στη φυλακή

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.20, 2010, pages 27-33

Issue:
Pages:
27-33
Author:
Abstract:
Η παρούσα μελέτη διαιρείται σε δύο μέρη: Στο πρώτο μέροςπαρουσιάζεται τμήμα της νομοθεσίας που αφορά την εκπαίδευσηστη φυλακή και στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφήτης εκπαιδευτικής προσπάθειας μέσα σε ένα σωφρονιστικόκατάστημα. Αφού γίνει αναφορά στους εκπαιδευτικούς στόχουςκαι στα προβλήματα που παρουσιάζονται στο πλαίσιοτης μαθησιακής διαδικασίας, επιχειρείται να απαντηθεί το ερώτημα:«πόσο αναγκαία είναι η εκπαίδευση στη φυλακή». Γίνεταιακόμη σαφής αναφορά στις προϋποθέσεις που πρέπεινα τηρούνται προκειμένου η εκπαίδευση να αποβεί αποτελεσματική.Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με την παράθεσητων φορέων που εισήγαγαν εκπαιδευτικά προγράμματα στηφυλακή, καθώς και με την οριοθέτηση των χαρακτηριστικώντου προγράμματος σπουδών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας(Σ.Δ.Ε.) των φυλακών.Στο δεύτερο μέρος της μελέτης, η ανάλυση ορισμένων στατιστικώνστοιχείων του Υπουργείου Δικαιοσύνης οδηγεί στηνενδιαφέρουσα θέση σχετικά με την αναγκαιότητα της διαπολι-τισμικής εκπαίδευσης στα σχολεία των φυλακών. Και αφούπροβάλλονται οι στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εξετάζεταιη σημαντική συμβολή της στη ριζική αλλαγή της εκπαιδευτικήςνοοτροπίας των κρατουμένων. Ως διδάσκουσα σεένα από τα σχολεία των φυλακών της ελληνικής επικράτειας,ολοκληρώνω τη μελέτη αξιολογώντας ακροθιγώς το μαθησιακόγίγνεσθαι σε ένα τέτοιο σχολείο.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Εκπαίδευση στη φυλακή
Notes:
Η Θεοδοσία Αντωνιάδου είναι φιλόλογος με εξειδίκευση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων του Αυλώνα (Ε.Κ.Κ.Ν.), Εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών ενηλίκων, μέλος τουEuropean Prison Education Association (ΕΡΕΑ).