Τα επαγγελματικά προσόντα των εκπαιδευτών και η συμμέτοχη των ενηλίκων εκπαιδευομένων στην «τάξη»

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.5, 2005, pages 35-44

Issue:
Pages:
35-44
Section Title:
Αφιέρωμα:Οι εκπαιδευτές ενηλίκων στην Ελλάδα
Author:
Abstract:
Το κείμενο που ακολουθεί1* εστιάζει στο καινοτομικό ΕθνικόΠρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών2 που εκπονήθηκε το2003 με μεικτό σύστημα (εξ αποστάσεως και πρόσωπο μεπρόσωπο).Ειδικότερα, επιχειρείται η διερεύνηση του μαθησιακούκλίματος που επικράτησε σε δύο διαφορετικά τμήματα τουΠρογράμματος κατά τη διάρκεια της δεύτερης Μικροδιδα-σκαλίας 20' των εκπαιδευομένων-εκπαιδευτών. Επιδιώκεταινα συνδεθούν τα αποτελέσματα που αφορούν τη συμμετοχήτων εκπαιδευόμενων με τις γνώσεις - στάσεις - συμπεριφορέςκάθε εκπαιδευτή-συμβούλου στο θέμα της συμμετοχικό-τητας στην εκπαίδευση ενηλίκων.Στην αρχή γίνεται συνοπτικότατη επισκόπηση των θεωρητικώνθέσεων που αφορούν τους παράγοντες που επηρεάζουντη συμμετοχή των ενήλικων εκπαιδευομένων στη μαθησιακήδιεργασία, καθώς και απαρίθμηση των ουσιαστικών καιτυπικών προσόντων των εκπαιδευτών που θεωρούνται αναγκαίαγια την επίτευξη κλίματος ευνοϊκού για τη συμμετοχήτων εκπαιδευομένων. Ακολούθως περιγράφεται το αντικείμενοκαι η προβληματική της έρευνας, που εκπονήθηκε σχετικά,η μεθοδολογία της, καθώς και τα τελικά συμπεράσματα πουπροέκυψαν για το ρόλο που παίζει η συμπεριφορά του εκπαιδευτήστην ενίσχυση της συμμετοχής των ενηλίκων στημαθησιακή διεργασία. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις γιαπεραιτέρω έρευνα αλλά και για παρεμβάσεις της πολιτείαςστο πεδίο αυτό.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Επαγγελματικά προσόντα των εκπαιδευτών
Notes:
Η Αθανασία Λ. Αγγέλη είναι Εκπαιδεύτρια ενηλίκων - Εκπαιδευτικός με ειδίκευση στην Ψυχολογία (ΦΠΨ), Msc «Σπουδές στην Εκπαίδευση»., Το κείμενο αντλήθηκε από τη Διπλωματική Εργασία της γράφουσας στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Σπουδές στην Εκπαίδευση», στο πλαίσιο της θεματικήςΕνότητας «Εκπαίδευση Ενηλίκων» (Αγγέλη, 2005).