Improvisation as a hermeneutic interpretation

Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.41, No.Β, 2001, pages 539-547

Issue:
Pages:
539-547
Parallel Title:
Ο αυτοσχεδιασμός ως ερμηνευτική παρουσίαση
Section Title:
Ανακοινώσεις/papers/articles
Author:
Abstract:
Ο αυτοσχεδιασμός συχνά ορίζεται μόνο με αρνητικό τρόπο για να δηλώσει γενικώς φαινόμενα τα όποια δεν μπορούν να θεωρηθούν ως συνθέσεις. Για να διακρίνουμε τη διαφορά μεταξύ σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού έχει μεγάλη σημασία να κατανοήσουμε πώς εξελίχθηκε η έννοια του «μουσικού έργου», το όποιο κατέληξε να είναι το κύριο αντικείμενο ταύτισης στη μουσική μετά την πειραματική «αυτόνομη» απελευθέρωση της μουσικής από τις έκτος μουσικής αναφορές της. Αυτή η ανακοίνωση ασχολείται με το ζήτημα της ποιητικής της αυτοσχεδιαστικής στιγμής, η οποία είναι ο φορέας της δημουργικής έμπνευσης του συνθέτη (του εκτελεστή) και ειδικότερα με την εκδίπλωσή της στους αυτοσχεδιασμούς για εκκλησιαστικό όργανο του Σλοβένου συνθέτη Primoz Ramovs, που απεβίωσε πρόσφατα. Η αμφισβήτηση του δογματισμού της καλλιτεχνικής αυτονομίας γίνεται σαφέστερη όταν ο αυτόνομος μουσικός του αυτοσχεδιασμός αιρεται στο επίπεδο της ερμηνευτικής παρουσίασης, όπως αυτό συμβαίνει με τον αυτοσχεδιασμό του σε ένα δεδομένο κείμενο, π.χ. για τους στίχους του «Πιστεύω» (“Credo”) της καθολικής εκκλησίας.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
μουσική, music