Aesthetics as a hybrid theory of aisthesis : on the relationship between Japanese contemporary art and the body

Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.42, 2003, pages 145-153

Issue:
Pages:
145-153
Parallel Title:
Η αισθητική ως υβριδική θεωρία της αίσθησης : η σχέση μεταξύ της γιαπωνέζικης σύγχρονης τέχνης και του σώματος
Section Title:
Session 3: Problematics in aesthetics
Author:
Abstract:
Ή τέχνη άναλαμβάνει νά μάς προσδώσει μιά προοπτική τής έμπειρίας καί νά διαμορφώσει τό συλλογικό μας αίσθημα. Θά ήθελα νά παρουσιάσω ορισμένα έργα άπό τή γιαπωνέζικη σύγχρονη τέχνη καί νά άσχοληθώ μέ τή σχέση μεταξύ τής τέχνης καί τού σώματος στή σημερινή έποχή. Στήν τέχνη βρίσκουμε συμπαγείς ένδείξεις δτι τό σώμα μας δέν είναι ένα φυσικό, άλλά ενα «κοινωνικό» ή «ιστορικό» σώμα, όπως ύποστήριξαν ήδη στή δεκαετία τού ’30 οί σημαντικοί φιλόσοφοι τής σχολής τού Κυότο Kitaro Nishida καί ό μαθητής του Kiyoshi Miki. Έπί πλέον ò Miki έπεσήμανε, ότι ή θεωρητική κριτική τής ιδεολογίας θά πρέπει νά συνδέεται μέ τήν «παθολογία», έπειδή ή ιδεολογία μπορεί νά φτάσει στό πραγματικό της άποτέλεσμα μόνον όταν διεισδύσει μέσα στό «πάθος» των άνθρώπων. Τό σώμα μας είναι ένα ύβρίδιο, καθώς δομείται μέσω διαφόρων πολιτιστικών, θρησκευτικών, οικονομικών έπιδράσεων καί πολιτικών περιβαλλόντων. Ή τέχνη έπίσης παράγεται μέσω τού ύβριδικοΰ σώματος τών καλλιτεχνών. Όταν δεχόμαστε τήν ιδέα μιας «αισθητικής καμπής» ή μιας «δημιουργικής καμπής», ή σύγχρονη αισθητική καί φιλοσοφία τής τέχνης θά πρέπει νά μπορεί νά άναλύσει καί νά διευκρινίσει τήν ύβριδική δομή τής τέχνης καί τού σώματος.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει εικόνες