Tout a commencé en Crimée : Iphigénie de Joseph Beuys

Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.41, No.Α, 2001, pages 263-273

Issue:
Pages:
263-273
Parallel Title:
Όλα άρχισαν στην Κριμαία : Ιφιγένεια / Τίτος Ανδρόνικος του Joseph Beuys
Section Title:
Ανακοινώσεις/papers/articles
Author:
Abstract:
Προτού έπιχειρήσουμε μία άνάλυση τοΰ έργου τοϋ Joseph Beuys ’Ιφιγένεια / Τίτος 'Ανδρόνικος εχει μεγάλη σημασία νά κατανοήσουμε τό νόημα τής έννοιας «δράση»· ποιοί είναι οί λόγοι πού οδήγησαν τή σύγχρονη τέχνη νά μεταπηδήσει άπό τό άντικείμενο στήν ϊδια τήν πράξη, άπό τήν τελειότητα τού τελειωμένου έργου στήν σπουδαιότητα τού ήμιτελοϋς, άπό τήν άναπαράσταση τοϋ ιδεώδους στήν έπιθυμία νά προσεγγίσει ή τέχνη τή ζωή. Μόνον όταν κατανοήσουμε αύτές τίς θεμελιώδεις άρχές - τίς όποιες ό Umberto Eco ονόμασε opera aperta (άνοιχτό έργο) - άποκτοϋν σημασία όλα αύτά πού ό Beuys πίστευε γιά τήν τέχνη, δηλαδή ή άνακάλυψη έσωτερικών σχέσεων μεταξύ φαινομένων πού φαινομενικά άπέχουν τό ενα άπό τό άλλο, ή άλλαγή καταστάσεων καί ή εμφάνιση νέων δημιουργικών άφετηριών τής ζωής.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
μοντέρνα τέχνη, αρχαία ελληνική τραγωδία
Notes:
Coïncidence signalée par Florence Malet, Titus/Iphigénie, dans le Catalogue de l’exposition Beuys du Musée d’art Moderne Centre G. Pompidou, Paris, 1994, p. 310