Expression, description and individualization in R. G. Collingwood's : the principles of art
Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.36, No.1, 1996, pages 219-235
Issue:
Pages:
219-235
Parallel Title:
Έκφραση, περιγραφή και εξατομίκευση στο έργο του R. G. Collingwood : οι θεωρητικές αρχές της τέχνης
Author:
Abstract:
Σε αυτό το δοκίμιο εξετάζονται οι απόψεις του Κόλλινγκγουντ περί της φύσεως της εκφράσεως, όπως αυτές αναπτύσσονται στο έργο του υπό τον τίτλο Οι θεωρητικές αρχές τής τέχνης. Ειδικότερα ή κριτική έξέταση αύτών τών άπόψεων άναπτύσσεται σέ δύο μέρη. Στό πρώτο μέρος έξετάζεται ή έκφραση έν συναρτήσει πρός τήν περιγραφή καί στό δεύτερο μέρος έξετάζεται ή έκφραση έν συναρτήσει πρός τήν έξατομίκευση.Τό γενικό συμπέρασμα αύτής τής διερευνήσεως είναι ότι ή γνησιότητα τής καλλιτεχνικής έκφράσεως δέν κρίνεται έπί τή βάσει κανόνων τού τύπου πού έπιχειρεϊ νά διαγράψει ό Κόλλινγκγουντ- άτι δηλαδή ό δημιουργός προκειμένου νά έκφρασθεΐ κατά τρόπο γνήσιο δέν θά πρέπει νά ονομάζει τά συναισθήματά του ούτε νά χρησιμοποιεί κάποια επίθετα πού τά δηλώνουν, άλλά άτι θά πρέπει νά άναφέρεται σέ αύτά κατ’ έμμεσο τρόπο μέσα άπό κάποιες εικόνες. Τέτοιου είδους κανόνες άδυνατούν νά καλύψουν όλες τις μορφές τού καλλιτεχνικού φαινομένου καί έπιπλέον δέν μπορούν νά οδηγήσουν στήν γνήσια έκφραση, έάν δέν συνυπάρχουν μέ κριτήρια καί προϋποθέσεις των όποιων χαρακτηριστικό είναι ή πολυπλοκότητα καί ή «έλαστικότητα».
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Το παρόν αποτελεί μέρος των πρακτικών του Συμποσίου "Η Αισθητική στην παιδεία, τον πολιτισμό και την παράδοση" Οξφόρδη, 29 Αυγούστου - 1 Σεπτεμβρίου 1996