Το σχολείο του μέλλοντος

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.1, 2005, pages 7-18

Issue:
Pages:
7-18
Author:
Abstract:
The School of the Future is based on the idea that what we call school should be on principles derived from the union of the individual, society, and technology. In this the walls of the traditional school building expand to include the home, the neighbourhood, the state and the world. Students communicate with each other, with their teachers, and with the world using the modern means of technology. In the school of the future learning not teaching is important. Students have a central position in learning and are given more choices than ever before. Self­learning and individual pursuit of interests on personal, societal, and academic topics and issues are the modus operandi.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
κοινωνία της πληροφορίας, σχολείου πρώτου-δεύτερου και τρίτου κύματος, κοινωνίες μάθησης, συμμετοχικές ικανότητες, εικονική τάξη, διερευνητική διδασκαλία και μάθηση, κρυφό αναλυτικό πρόγραμμα, οικομενοποίηση, αυθεντική αξιολόγηση, προσωπικός φάκελος μαθητή, δημοκρατική οργάνωση του σχολείου
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία