Η εικονογράφηση του ανθολογίου "Με λογισμό και μ' όνειρο"

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.3, 2012, pages 137-172

Issue:
Pages:
137-172
Author:
Abstract:
The textbooks are the basic tools of knowledge which brings the student into contact with reality in all its aspects. For this reason exercise a decisive role in shaping the character of the child. The functions of the textbook not only affect the written word and the hardware icons, photographs, sketches, graphs and diagrams. The image helps to transfer messages to the student who must be able to decode to take the load of each token. The importance of illustrations in textbooks is very significant case and is not necessary to be an organized, study and plan to be able to fulfill the objectives pursued. Images must be age-appropriate, be consistent with the text, give stimuli for further discussion and searching.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
σχολικά εγχειρίδια, αναγνωστικά, ανθολόγια, γραπτός λόγος, ερώτηση, δραστηριότητα, εικόνα, φωτογραφία, παράσταση
Notes:
Περιέχει αποτελέσματα της έρευνας
References (1):
  1. Ασωνίτης, Π. (2001 ) Η εικονογράφηση στο βιβλίο παιδικής λογοτεχνίας, Αθήνα: Κα- στανιώτης.Barthes, R. (2001) Εικόνα- Μουσική- Κείμενο (μτφρ. I. Σπανός), Αθήνα: Πλέθρον.Ελευθερίου, Μ. (1981 ) Φωτογραφίες και φωτογράφοι, Αθήνα.Κανταρτζή, Ε. (2002) Ιστορική αναδρομή της εικονογράφησης των παιδικών και σχολικών βιβλίων, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.Καψάλης, Α., Δ. Χαραλάμπους (1995) Σχολικά Εγχειρίδια - Θεσμική Εξέλιξη και Σύγχρονη Προβληματική, Αθήνα: Έκφραση.Κεφαλληναίου, Ε. (1999) Αρθρο, Οι πρώτες μου λέξεις «Επτά ΕΙμέρες» της Καθημερινής, 07/02/1999.Κιτσαράς, Γ. (1993) Το εικονογραφημένο βιβλίο στη νηπιακή και πρωτοσχολική ηλικία, Αθήνα: Παπαζήσης, σσ. 57-58.Kress, G.R & Th. van Leeuwen (1996) Reading Images the Grammar of Visual Design, Αονδίνο: Rutledge.Kress, G.R & Th. van Leeuwen (2001) Multimodal Discourse: the Modes and Media of Contemporary Communication, Λονδίνο: Arnold.Μαυροσκουφης, Δ. (1999) Η εικονογράφηση της Ιστορίας και η διακόσμηση των σχολείων: Θεωρητικά προβλήματα και ηθικά ατοπήματα, Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 105, σσ. 50-59.Μπενέκος, Α. (1981 ) Το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο, Αθήνα: Δίπτυχο.Μπενέκος, Α. (1998) Αρθρο, Εικονογράφηση και εικονογράφοι, «Επτά Ημέρες» της Καθημερινής, 29/03 /1998.Μπουζάκης, Σ. (2002) Νεοελληνική Εκπαίδευση (Ί82Ί-1989), Αθήνα: Gutenberg.Νάκου, Ε. (2000) Ιστορική γνώση και μουσείο, Ε.Μ.Ν.Ε. Μνήμων, τόμ. 22, Αθήνα.Ξανθάκης, Α. (1995) Ιστορία της ελληνικής φωτογραφίας 7 839-1960, Αθήνα: Καστα- νιώτης.Σακελλαρίου, X. (1982) Ιστορία της παιδικής λογοτεχνίας, Αθήνα: ΔίπτυχοΣολωμός, Δ. (1975) Γ. Σχεδίασμα από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους; Με λογισμό και μ' όνειρο, τι χάρη έχουν τα μάτια. ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΑ, Αθήνα: Πέλλα.Φράγκος, X. (1986) Επίκαιρα Θέματα Παιδείας, Αθήνα: Gutenberg.Χαραλαμπίδης, Α. (1976) Η ελληνική προσωπογραφία του 7 9ου αιώνα, ΘεσσαλονίκηΧαραλαμπόπουλος, Αγ. (1979) Το γλωσσικό πρότυπο. Η συνεχιζόμενη διαμάχη καθαρεύουσας και δημοτικής αποτυπώθηκε στα μεταπολεμικά αναγνωστικά «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ (αλφαβητάριο), 7/2/1999, σ. 26.Επίσης περισσότερα για την ύλη των Ανθολογίων Βλ. Μουστάκα Καλλιόπης, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ANAAEKJA, Αθήνα: ε'κδ. Δήμου Χαλανδρίου