Η επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος και του φύλου των μαθητών στη διαμόρφωση επαγγελματικών τύπων κατά την εφηβεία : εμπειρική πανελλαδική έρευνα με χρήση της δοκιμασίας δομής γενικών ενδιαφερόντων

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.2, 2009, pages 103-118

Issue:
Pages:
103-118
Author:
Abstract:
The aim of the present study is to examine the effect of various demographic factors, such as «gender», «financial status», «place of residence» and «parent's employment status» of student's professional personality types. 2.100 student's from all over Greece were administered the «AIST test of General Interest», which was standardized for Greek population. The results established the dominant effect of gender on all professional types and indicated that the remaining demographic factors had a strong impact only in correlation with societal changes in Greece.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Επαγγελματικός προσανατολισμός, τεστ «Δομής γενικών ενδιαφερόντων» (AIST) των Bergman/Eder, δημογραφικά χαρακτηριστικά μαθητών, επαγγελματικοί τύποι
Notes:
Περιέχει πίνακες, γραφήματα και βιβλιογραφία