Ο στοχαστικο-κριτικός εκπαιδευτικός ως ζητούμενο στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών : η συμβολή του προγράμματος της πρακτικής άσκησης
Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.1, 2007, pages 45-57
Issue:
Pages:
45-57
Author:
Abstract:
This paper discusses the process and outcomes of educating reflective practitioners during an initial teacher education programme. Specifically, it clarifies the reasons for choosing the reflective-practitioner model within the teaching practice programme and the specific strategies employed to enhance prospective teachers as reflective-practitioners. Finally, the outcomes of this programme are shortly presented at the end of the paper.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
προγράμματα πρακτικής άσκησης, στοχαστικο-κριτικός εκπαιδευτικός, αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών, εκπαιδευτής εκπαιδευτικών
Notes:
Περιέχει πίνακες, σημειώσεις και βιβλιογραφία