Μάθηση και διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας : από τα μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας "με βάση το περιεχόμενο" σε προσεγγίσεις με "έμφαση στο περιεχόμενο" με χρήση στρατηγικών

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.3, 2005, pages 69-77

Issue:
Pages:
69-77
Author:
Abstract:
The Content-Based Instruction (CBI) approach is currently one of the most widely used approaches to the teaching and learning of a second language. However, the assessment of immersion programs, which revealed the inefficiencies of bilingual students, has led researchers to adopt new approaches, in which learning and teaching strategies are used. This paper argues for the use of a strategies-based instruction approach, which allows students to develop not only communicative but also academic language skills, deemed necessary for their cognitive development.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
διδασκαλία της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο, διδασκαλία με χρήση στρατηγικών, βασικές διαπροσωπικές επικοινωνιακές δεξιότητες, γνωστική ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία