Τα "παιχνίδια" των λόγων στο σχολείο και η συγκρότηση της μαθητικής ταυτότητας : ταυτότητα - λόγος - αντίσταση - υποκειμενοποίηση

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΓ, No.51, 2007, pages 109-128

Issue:
Pages:
109-128
Abstract:
Η θέση που υιοθετείται σ’ αυτό το κείμενο αντλεί κυρίως από τον με- τα-δομισμό και ειδικότερα από τη θεωρία του λόγου, προκειμένου να υποστηριχθεί ότι η μαθητική ταυτότητα δεν είναι δεδομένη και αντικειμενική, αλλά, αντιθέτως, βρίσκεται σε διαρκή διαδικασία σχηματισμού, μετασχηματισμού και διατήρησης στο πλαίσιο του λόγου. Υπό αυτή τη σκοπιά, εξετάζεται ο κεντρικός ρόλος των σχέσεων εξουσίας, όπως προκύπτουν στο σχολικό πεδίο, στη συγκρότηση των μαθητικών υποκειμενικοτήτων. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην έννοια της μαθητικής αντίστασης προκειμένου να αναδειχθεί η ενεργητική εμπλοκή του μαθητικού υποκειμένου στη συγκρότηση της ταυτότητάς του.
Subject:
Subject (LC):