Ο θεωρητικός προσανατολισμός των εκπαιδευτικών της προσχολικής αγωγής για την απόκτηση του γραμματισμού και οι διδακτικές τους πρακτικές

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.2, 2007, pages 115-132

Issue:
Pages:
115-132
Author:
Abstract:
The present study, using a questionnaire and a semi-structured interview, investigates the beliefs about early literacy acquisition and the relevant teaching practices of kindergarten teachers in 4 types of pre-schools institutions. The results indicate that all the teachers tend to hold beliefs relating to the balanced (half-day and municipal kindergartens) and whole language approach (whole-day and private ones) theories. However, the beliefs of all groups do not agree with their self-reported, mostly traditional, teaching practices.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
εκπαιδευτικές πεποιθήσεις, διδακτικές πρακτικές, πρώιμος γραμματισμός
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία