Ικανότητα επεξεργασίας και βαθμός κατανόησης τεσσάρων διαφορετικών κειμενικών ειδών από μαθητές Ε' και ΣΤ' τάξεων του δημοτικού σχολείου

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.2, 2007, pages 191-205

Issue:
Pages:
191-205
Author:
Abstract:
In the present study is investigating students reading comprehension in four different text genre (narrative, descriptive, argumentative, multimodal) The data analysis indicate that reading comprehension performance varies in relation to textual genre. Generally, students understand and process easier narrative and multimodal texts than descriptive and they have very limited experience in approach and understand the argumentative text.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
κειμενικά είδη, αφήγηση, περιγραφή, επιχειρηματολογία, πολυτροπικότητα, αναγνωστική κατανόηση
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία