Οι στάσεις των Ελλήνων φοιτητών απέναντι στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.Ι, No.38, 2004, pages 63-93

Issue:
Pages:
63-93
Author:
Abstract:
Η ευρωπαϊκή ταυτότητα είναι μία ταυτότητα υπό διαμόρφωση, στην οποία σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η διαδικασία του επιπολιτισμού των ατόμων, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση της ευρύτερης κοινωνικής ταυτότητας. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να μελετήσει τις στάσεις των Ελλήνων φοιτητών σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, με έμφαση στα εξής θέματα: (α) ιδανικά χαρακτηριστικά ενός κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Ε.), (β) σκοποί της Ε. Έ., (γ) τακτικές επιπολιτισμού ή ψυχολογικής προσαρμογής των Ελλήνων στην Ε.Ε., και (δ) σημαντικά οφέλη που προκύπτουν και κίνδυνοι που εγκυμονεί η συμμετοχή της Ελλάδας στην Ε. Ε. Το δείγμα αποτελείται από 180 φοιτητές που φοιτούν σε σχολές κοινωνικών, θεωρητικών και θετικών επιστημών της Αθήνας. Χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που αξιολογεί τις στάσεις των φοιτητών σχετικά με τα προηγούμενα θέματα. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι φοιτητές συμφωνούν με τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, μολονότι δηλώνουν άγνοια γύρω από τη λειτουργία βασικών θεσμικών οργάνων της Ε.Έ., όπως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το Ευρωκοινοβούλιο και οι Ευρωπαϊκοί Επίτροποι. Τα ευρήματα αυτά συζητώνται σε σχέση με τη θεωρία του επιπολιτισμού και τη θεωρία της κοινωνικής ταυτότητας.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ψυχολόγος.Διδάκτορας Ψυχολογίας, Ειδικός Επιστήμονας (ΠΔ 407/1980), Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Περιέχει βιβλιογραφία