Αναγνώριση και ερμηνεία χημικών φαινομένων από μαθητές Στ’ Δημοτικού

Part of : Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση ; Vol.1, No.2, 2008, pages 123-142

Issue:
Pages:
123-142
Author:
Abstract:
Η έρευνα αυτή σκοπό έχει τη διερεύνηση του βαθμού στον οποίο μια σειρά κατάλληλα σχεδιασμένων μαθημάτων με βάση τη σωματιδιακή θεωρία της ύλης, μπορεί να βοηθήσει μαθητές Στ΄ δημοτικού να αναγνωρίσουν και να ερμηνεύσουν συγκεκριμένα χημικά φαινόμενα. Για το σκοπό αυτό, 24 συνολικά μαθητές από δύο σχολικές τάξεις (πειραματική και ελέγχου) υποβλήθηκαν σε κλινικές συνεντεύξεις πριν και μετά την παρέμβαση. Τα αποτελέσματα δείχνουν τη δυσκολία των μαθητών να υιοθετήσουν την ιδέα της χημικής αλλαγής ακόμη και μετά τη σχετική παρέμβαση, αλλά παράλληλα υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η σωματιδιακή θεωρία μπορεί να βοηθήσει ως ένα βαθμό στην ερμηνεία των χημικών φαινομένων.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία