Οι αντιλήψεις των υποψηφίων δασκάλων για τα μοντέλα
Part of : Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση ; Vol.1, No.3, 2008, pages 255-268
Issue:
Pages:
255-268
Author:
Abstract:
Πολλοί ερευνητές/τριες διεθνώς έχουν ανιχνεύσει και αναδείξει τις ιδέες για τα μοντέλα των μαθητών/τριών, των φοιτητών/τριών ακόμα και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Ωστόσο στην Ελλάδα φαίνεται ότι είναι περιορισμένη αυτή η καταγραφή των ιδεών. Ακολουθώνταςτο ευρύ ερευνητικό ενδιαφέρον ανίχνευσης των αντιλήψεων για τα μοντέλα, αναπτύξαμε και δώσαμε σε 75 φοιτητές/τριες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, υποψήφιους δασκάλους/λες ερωτηματολόγιο για την ανίχνευση των αντιλήψεων σε τρία χαρακτηριστικάτων μοντέλων: τη φύση τους, τη λειτουργία τους και το ζήτημα της αλλαγής τους. Τα αποτε-λέσματα της έρευνας αναδείχνουν ότι οι φοιτητές/τριες έχουν αντιλήψεις που αποκλίνουν από τις επιστημονικές λιγότερο για τη διάσταση της αλλαγής των μοντέλων από αυτήν της φύσης τους και της λειτουργίας τους. Συνοψίζοντας, τα ευρήματα της παρούσας εργασίαςαναδεικνύουν την αναγκαιότητα χρήσης των μοντέλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεδομένου ότι τα μοντέλα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων επεξεργασίας της πληροφορίας από τους μαθητές/τριες.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία