Μορφολογική δομή των παράγωγων λέξεων και ορθογραφική επίδοση δυσλεξικών μαθητών : μια μελέτη παρέμβασης

Part of : Hellenic journal of psychology ; Vol.4, No.1, 2007, pages 86-110

Issue:
Pages:
86-110
Parallel Title:
Morphological structure of the derived words and spelling performance of dyslexic students : an intervention study
Author:
Abstract:
Η εργασία αποσκοπούσε να προσδιορίσει την επίδραση που είχε στην ορθογραφικήεπίδοση ομάδας 9 δυσλεξικών μαθητών (ηλικίας 13+) η άσκηση πάνω στη μορφολογικήδομή παράγωγων λέξεων. Η ομάδα των δυσλεξικών μαθητών συγκρίθηκε με δύοομάδες ελέγχου μη δυσλεξικών μαθητών, εξισωμένων με τους δυσλεξικούς ως προς τη χρονολογικήκαι αναγνωστική τους ηλικία, αντιστοίχως. Η παρέμβαση βελτίωσε την ορθογραφικήεπίδοση των δυσλεξικών μαθητών σε παράγωγες λέξεις. Η επίδοση τους ήταναντίστοιχη με εκείνη της αναγνωστικής ομάδας ελέγχου και διατηρήθηκε σταθερή μετάπάροδο δύο μηνών. Επίσης, επιτεύχθηκε γενίκευση της μάθησης σε αδίδακτες λέξειςπαρόμοιας μορφολογικής δομής. Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η άσκηση της μορφολογικήςενημερότητας μπορεί να είναι ευεργετική σε μαθητές με δυσλεξία και θα μπορούσενα χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά σε αντιστάθμιση των σοβαρών τους φωνολογικώνδυσκολιών.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
δυσλεξία, ορθογραφία, παραγωγική μορφολογία
Notes:
Περιέχει παραρτήματα, πίνακες και βιβλιογραφία