Μελέτη των εναλλακτικών ιδεών μαθητών της Α’ Λυκείου για την έννοια της κίνησης με τη χρήση του I.B.C.M.

Part of : Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση ; Vol.3, No.2, 2010, pages 85-95

Issue:
Pages:
85-95
Author:
Abstract:
Παράλληλα με τη μελέτη των εναλλακτικών ιδεών και τη διερεύνηση της συχνότητας εμφάνισης τους στην παρούσα εργασία καταγράφεται η δυνατότητα εφαρμογής, από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου, των επιστημονικά ορθών εννοιών και νόμων που αναφέρονται στην κίνηση καθώς και στη σχέση της κίνησης με τη δύναμη. Η ερευνητική εργασία έγινε με τη βοήθεια ενός νέου ερωτηματολογίου που αποτελεί μετεξέλιξη παλαιότερων πολύ διαδεδομένων τεστ τα οποία εφαρμόστηκαν σε πολλές διεθνείς έρευνες. Στα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις καταδεικνύουν την επικράτηση των εναλλακτικών ιδεών και την αδυναμία της διδασκαλίας με τον παραδοσιακό τρόπο να καθοδηγήσει τους μαθητές στην κατάκτηση των εννοιών και στην επίτευξη της δυνατότητας εφαρμογής τους.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σχήματα και βιβλιογραφία