Μελέτη της κατανόησης εννοιών της Μηχανικής από μαθητές/ριες Γυμνασίου και Λυκείου με τη συμβολή του F.C.I.

Part of : Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση ; Vol.3, No.1, 2010, pages 1-16

Issue:
Pages:
1-16
Author:
Abstract:
Στη παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας για την εννοιολογική κατανόηση των εννοιών της κλασσικής μηχανικής και ειδικότερα η επίδρασή της στις διαισθητικές αντιλήψεις ελλήνων/ίδων μαθητών/ριών γυμνασίου και λυκείου που σχετίζονται με τη Νευτώνεια μηχανική. Στην εργασία περιγράφονται τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε με δείγμα 523 μαθητών/ριών σε γυμνάσια/λύκεια της περιοχής του νομού Σερρών. Βασικό στοιχείο στο οποίο στηρίχθηκε η έρευνα ήταν η χρήση του ερωτηματολογίου ForceConcept Inventory (FCI) ως εργαλείου για την αξιολόγηση της κατανόησης των εννοιών της κλασσικής μηχανικής από τους/ις μαθητές/ριες που συμμετείχαν στην έρευνα. Η έρευνα έδειξε ότι το μοντέλο διδασκαλίας που εφαρμόζεται στα Ελληνικά σχολεία δε φαίνεται να πετυχαίνει αξιόλογα μαθησιακά αποτελέσματα, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών διατηρεί τις αντιλήψεις που είχε πριν τη διδασκαλία.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
FCI, κατανόηση εννοιών, διαισθητικές αντιλήψεις, δύναμη, κλασσική μηχανική, διδασκαλία, μάθηση
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία