Σχολική ένταξη και συνεργατικές πρακτικές των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής

Part of : Hellenic journal of psychology ; Vol.7, No.2, 2010, pages 180-204

Issue:
Pages:
180-204
Parallel Title:
Inclusive education and collaborative practices between general and special education teachers
Author:
Abstract:
Κατά την τελευταία δεκαετία, η συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς γενικήςεκπαίδευσης και ειδικής αγωγής έχει αποτελέσει στοιχείο ιδιαίτερου ερευνητικού ενδιαφέροντος,ως μέρος της προσπάθειας για τη δημιουργία ενταξιακών περιβαλλόντων μάθησης.Όμως, η έννοια "συνεργασία" είναι πολυσήμαντη, έτσι που διαφορετικές ομάδεςτης προσδίδουν διαφορετικό νόημα αλλά και διαφορετικές πρακτικές. Στόχος του άρθρουαυτού είναι να αναδείξει τη σπουδαιότητα των πρακτικών συνεργασίας ανάμεσα στουςεκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και να αναλύσει συγκεκριμέναεφαρμοσμένα μοντέλα συνεργατικών πρακτικών που συμβάλλουν στην εφαρμογή της ένταξηςτων μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Ιδιαίτερη έμφασηδίνεται στις πρακτικές της συνεργατικής εκπαιδευτικής διαβούλευσης αλλά και στησυνεργατική διδασκαλία. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοίτων διάφορων συνεργατικών πρακτικών τόσο στο ερευνητικό όσο και στο επίπεδο τηςκαθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
συνεργατική εκπαιδευτική διαβούλευση, παιδιά με ειδικές ανάγκες, συνεργατική διδασκαλία, σχολική ένταξη, children with special needs, collaborative educational consultation, co-teaching, inclusive education
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία