Ικανότητα προ-υπηρεσιακών εκπαιδευτικών για ανάλυση απλών φυσικών συστημάτων αξιοποιώντας το νόμο διατήρησης της ενέργειας

Part of : Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση ; Vol.6, No.1-2, 2013, pages 3-17

Issue:
Pages:
3-17
Author:
Abstract:
H παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση του βαθμού στον οποίο οι προ-υπηρεσιακοί εκπαιδευτικοί εκτιμούν την ενέργεια ως ένα πλαίσιο ανάλυσης συστημάτων και στον εντοπισμό των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να αναλύσουν ενεργειακά, απλά συστήματα. Για το σκοπό αυτό έχουν συλλεχθεί δεδομένα χρησιμοποιώντας τρία έργα αξιολόγησης ανοικτού τύπου τα οποία αφορούν στην εφαρμογή του νόμου διατήρησης της ενέργειας σε απλά συστήματα. Στην έρευνα συμμετείχαν 190 φοιτητές του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό που διατυπώνεται στη βιβλιογραφία για ανεπαρκή κατανόηση των εκπαιδευτικών για την ενέργεια. Επίσης, καταδεικνύουν συγκεκριμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Στην εργασία συζητούνται οι συνέπειες που φαίνονται να απορρέουν σχετικά με την επιμόρφωση και προετοιμασία των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να οργανώνουν και να διαχειρίζονται επιτυχώς μαθησιακά περιβάλλοντα για τη διδακτική επεξεργασία της ενέργειας.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
εννοιολογική κατανόηση, ενέργεια, εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία
References (1):
  1. Beishuizen, J., Wilhelm, P., & Schimmel, M. (2004). Computer-supported inquiry learning: effects of training andpractice. Computers & Education, 42, 389–402.AAAS (1993). Benchmarks for science literacy. New York: American Association for the Advancement of Science.Constantinou, C. P., & Papadouris, N. (2012). Teaching and learning about energy in middle school: Anargument for an epistemic approach. Studies in Science Education, 48(2), 161-186.Duit, R. (1984). Learning the energy concept in school: Empirical results from The Philippines and WestGermany. Physics Education, 19, 59-65.Driver, R., & Warrington, L. (1985). Students’ use of the principle of energy conservation in problem situations.Physics Education, 20, 171-176.Duschl, R.Α., Schweingruber, Η.Α., & Shouse, Α.W. (eds.) (2007). Taking science to school: Learning and teachingscience in grades K-8. Washington DC: National Academies Press.Kesidou, S., & Duit, R. (1993). Students’ conceptions of the second law of thermodynamics – An interpretivestudy. Journal of Research in Science Teaching, 30(1), 85-106.Kruger, C. (1990). Some primary teachers’ ideas about energy. Physics Education, 25, 86-91.Kruger, C., Palacio, D., & Summers, M. (1992). Surveys of English primary teachers’ conceptions of force, energyand materials. Science Education, 76(4), 339-351.Liu, X., & McKeough, A. (2005). Developmental growth in students’ concept of energy: Analysis of selected itemsfrom TIMSS database. Journal of Research in Science Teaching, 42(5), 493-517.McDermott, L.C., Shaffer, P.S., & Constantinou, C.P. (2000). Preparing teachers to teach physics and physicalscience by inquiry. Physics Education, 35(6), 411-416.NRC (2012). A framework for K-12 Science education: practices, crosscutting concepts, and core Ideas. Washington: TheNational Academies Press.Papadouris, N., & Constantinou, C. P. (2011). A philosophically informed teaching proposal on the topic ofenergy for students aged 11-14. Science & Education, 20(10), 961-979.Saderholm, J., & Tretter, T. R. (2006). Identification of the most critical content knowledge base for middle schoolscience teachers. Journal of Science Teacher Education, 19(3), 269-283.Solomon, J. (1992). Getting to know about energy: In school and in society. London: Falmer Press.Summers, M., Kruger, C., Mant, J., & Childs, A. (1998). Developing primary teachers’ understanding of energyefficiency. Educational Research, 40(3), 311-328.Tobin, R.G., Crissman, S., Doubler, S., Gallagher, H., Goldstein, G., Lacy, S., Rogers, C.B., Schwartz, J., &Wagoner, P. (2011). Teaching teachers about energy: Lessons from an inquiry-based workshop for K-8teachers. Journal of Science Education and Technology, 21(5), 631-639.Trumper, R. (1998). A longitudinal study of physics students’ conceptions on energy in pre-service training forhigh school teachers. Journal of Science Education and Technology, 7(4), 311-318.Weber, R.P. (1985). Basic Content Analysis. Newbury Park, CA: Sage.