Οι πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης και τα αναλυτικά προγράμματα των κοινωνικών σπουδών της Ελλάδας και της Αγγλίας : η περίπτωση των περιόδων 1982-2005 και 1990-2005 αντίστοιχα

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΔ, No.54, 2009, pages 39-60

Issue:
Pages:
39-60
Parallel Title:
Multiple intelligences and the social studies curricula of Greece and England : the cases of 1982-2005 and 1990-2005 reforms respectively
Author:
Abstract:
Η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης (Π.Τ.Ν.) διατυπώθηκε το 1983 από τον Howard Gardner, ο οποίος υποστηρίζει τη θέση ότι η νοημοσύνη δεν είναι ενιαία, αλλά αποτελείται από οκτώ, τουλάχιστον, σχετικά διαφορετικούς τύπους. Γία το λόγο αυτό κρί- νεται εξαιρετικά σημαντικό οι δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα μέσα στο σχολείο να καλλιεργούν όλους τους Τ.Ν., προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες όλων των μαθητών, και όχι μόνο αυτών που έχουν το πλεονέκτημα να έχουν αναπτύξει σε μεγαλύτερο βαθμό τη γλωσσική και τη λογικομαθηματική νοημοσύνη, οι οποίες φαίνεται να κυριαρχούν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο σχολείο. Βασισμένοι στην προαναφερθείσα συλλογιστική προβήκαμε στην ανάλυση περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων των κοινωνικών σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας και της Αγγλίας.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία, Το άρθρο περιέχεται στο ειδικό τεύχος αφιέρωμα: η προσφορά της νευροψυχολογίας στην εκπαίδευση