Ο πολιτισμός ως "εργαλείο" αστικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας : η διαδικασία του μάρκετινγκ των πόλεων

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.58, 2010, pages 159-190

Issue:
Pages:
159-190
Parallel Title:
Culture as "tool" of city’s development and competitiveness : the place marketing process
Author:
Abstract:
Ο σκοπός του άρθρου είναι η ανάδειξη της σημαντικότητας του πολιτισμού ως "εργαλείο" οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης των πόλεων, μέσω της εφαρμογής της διαδικασίας μάρκετινγκ. Το σημείο αφετηρίας είναι μια κριτική ανάλυση της διεθνούς και κυρίως της Ευρωπαϊκής εμπειρίας σχετικά με την επιτυχή ή όχι υποστήριξη του πολιτιστικού στοιχείου μέσα από δράσεις προώθησης της πολιτιστικής εικόνας των πόλεων και κατά πόσο η εφαρμογή τέτοιων δράσεων συνδέεται με την ανταγωνιστικότητα των πόλεων. Το άρθρο τείνει στο να αποδοθούν απαντήσεις σε τρία σημαντικά ερωτήματα: α) με ποιους τρόπους η αποτελεσματική προώθηση της "πολιτιστικής εικόνας" συνδέεται με τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την εκάστοτε πόλη: β) αποτελεί η "πώληση" της πολιτιστικής ταυτότητας μια επιτακτική ανάγκη ή ένα αναγκαίο κακό, που και της δυο περιπτώσεις οι πόλεις δεν μπορούν να το αποφύγουν; και γ) πόσο αναγκαία είναι η εφαρμογή της διαδικασίας μάρκετινγκ στην περίπτωση των ελληνικών πόλεων; Το άρθρο καταλήγει σε σημαντικά συμπεράσματα.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
ανάπτυξη πόλεων και ανταγωνιστικότητα, μάρκετινγκ των πόλεων, πολιτιστική εικόνα, στρατηγικός σχεδιασμός, Ελληνικές πόλεις
Notes:
Περιέχει σχήματα, πίνακες και βιβλιογραφία