Γραφειοκρατικές δομές στο δημοτικό σχολείο ως συντελεστές προώθησης ή αναστολής του έργου των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας του

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.58, 2010, pages 235-258

Issue:
Pages:
235-258
Parallel Title:
The bureaucratic structures of the Greek primary school as facilitators or obstacles to the teaching job and the school operation
Author:
Abstract:
Η γραφειοκρατία έχει αναδειχθεί ως κυρίαρχο κοινωνικό φαινόμενο κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Ο γραφειοκρατικός τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας δε χαρακτηρίζει, όπως παλαιότερα, μόνο τον κρατικό μηχανισμό, αλλά βαθμιαία επεκτείνεται, διεισδύει και καταλαμβάνει όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής. Στο πλαίσιο αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας χαρακτηρίζεται ως κατ’ εξοχή γραφειοκρατικό υπό την έννοια ότι ισχύουν βασικές γραφειοκρατικές δομές, όπως η τυποκρατία και η ιεραρχική συγκέντρωση της εξουσίας. Με την εργασία αυτή προσπαθούμε να ανιχνεύ- σουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την επίδραση της τυποκρατίας και της ιεραρχικής συγκέντρωσης της εξουσίας στους σχολικούς οργανισμούς ως παραγόντων που προωθούν ή αναστέλλουν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
γραφειοκρατία, τυποκρατία, ιεραρχία εξουσίας, σχολική μονάδα
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία