Καταθλιπτική συμπτωματολογία και αυτοεκτίμηση των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.58, 2010, pages 259-284

Issue:
Pages:
259-284
Parallel Title:
Depressive symptomatology and self-esteem in Greek primary school students attending special education support provision settings
Author:
Abstract:
Η μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση της: α) έκτασης της καταθλιπτικής συμπτωματολογίας που εκδηλώνουν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου που φοιτούν σε Τμήματα Ένταξης και β) της σχέσης της με την αυτοεκτίμηση των μαθητών. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 117 μαθητές των Δ', Ε και Στ' Τάξεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα περισσότεροι από τους μισούς μαθητές του δείγματος (54.9%) εκδηλώνουν ήπια και σοβαρή καταθλιπτική συμπτωματολογία, η οποία συσχετίζεται σημαντικά με τη συνολική αυτοεκτίμηση που διαθέτουν. Επιπλέον, στατιστικά σημαντικές αρνητικές συνάφειες προκύπτουν ανάμεσα στα επίπεδα καταθλιπτικής συμπτωματολογίας και: α) στο βαθμό προσωπικής ικανοποίησης που απολαμβάνουν οι μαθητές στην τάξη, β) τον αριθμό των φίλων που έχουν στο σχολείο και γ) τη συχνότητα θετικών αλληλεπιδράσεων με συνομηλίκους εκτός σχολείου.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
μαθητές, κατάθλιψη, αυτοεκτίμηση, τμήματα ένταξης
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία