Δραματικό παιχνίδι και αναδυόμενος γραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.57, 2010, pages 103-118

Issue:
Pages:
103-118
Parallel Title:
Dramatic play and literacy in pre-school education
Author:
Abstract:
Η σημασία του δραματικού παιγνιδιού ως διδακτικού εργαλείου για παιδιά προσχολικής ηλικίας και ως υποστηρικτικού μέσου για τις διαδικασίες ανάπτυξης και μάθησης έχει ήδη επισημανθεί από έρευνες. Το παιχνίδι που βασίζεται σε εμπειρίες της καθημερινής ζωής προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για ανάδυση του γραμματισμού των παιδιών. Ο σχεδιασμός ενός περιβάλλοντος πλούσιου σε υλικά τα οποία μπορούν να αποτελόσουν αντικείμενο παιχνιδιού, προσφέ- ροντας παράλληλα ευκαιρίες για ανάδυση του γραμματισμού, κρίνε- ται απαραίτητος. Η παροχή έντυπων υλικών και αυθεντικών πλαισίων στο παιχνίδι, εισάγει τα παιδιά στην κουλτούρα του γραμματι- σμού, όπου μπορούν να υιοθετήσουν τα πρότυπα λόγου, τους τρόπους αντίληψης και τις πολιτισμικές πρακτικές της εγγράμματης κοινωνίας. Όσον αφορά στο ρόλο του παιδαγωγού, ο ρόλος του είναι να επεκτείνει το παιχνίδι προς την κατεύθυνση που τα παιδιά έχουν επιλέξει, αφήνοντας στα παιδιά περιθώρια να εξερευνούν, να ανακαλύπτουν, να διαμορφώνουν, να εφαρμόζουν, να διορθώνουν και να εδραιώνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητάς τους.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
προσχολική ηλικία, νηπιαγωγείο, δραματικό παιχνίδι, γραμματισμός
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία