Σχολική γνώση και αλλοδαποί μαθητές/τριες : τα προβλήματα και η δυναμική μιας πολυδιάστατης σχέσης

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.57, 2010, pages 197-217

Issue:
Pages:
197-217
Parallel Title:
School knowledge and immigrant students : the problems and the dynamics of a multidimensional relationship
Author:
Abstract:
Το παρόν άρθρο υποστηρίζει ότι η σχέση των αλλοδαπών μαθητών Ιτριών με τη σχολική γνώση προσδιορίζεται σε σημαντικό βαθμό και επηρεάζεται από το γεγονός ότι η παιδαγωγική σχέση χαρακτηρίζεται από ισχυρή περιχάραξη. Πιο συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι η παιδαγωγική σχέση ελέγχεται πλήρως από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος έχει ως κύριο στόχο την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος, μέσα στον προβλεπόμενο από τις εκπαιδευτικές αρχές χρόνο, ανεξάρτητα από τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις δυνατότητες παρακολούθησης των αλλοδαπών μαθητών/τριών του.Έτσι, στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικές ανάγκες των αλλοδαπών είναι δύσκολο να ικανοποιηθούν, αφού ο σχεδιασμός αλλά και ο προγραμματισμός για την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος δεν λαμβάνει υπόψη του την ύπαρξη του αλλοδαπού ακροατηρίου και σε συνέχεια τις εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών των μαθητών/τριών.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
αλλοδαποί μαθητές, σχολική γνώση, παιδαγωγική σχέση, περιχάραξη (framing)
Notes:
Περιέχει σημειώσεις και βιβλιογραφία