Η "οικολογία" των παιδαγωγικών τμημάτων : μια αφήγηση για αυτοκριτική και αναπροσανατολισμό

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΕ, No.59, 2010, pages 231-255

Issue:
Pages:
231-255
Parallel Title:
"Ecology" in the departments of education : a narration for self-critique and re-orientation
Author:
Abstract:
Στο άρθρο επιχειρείται, με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι πέντε περίπου χρόνων από την ίδρυσή τους, μια κριτική προσέγγιση της "οικολογίας" των Παιδαγωγικών Τμημάτων (Π.Τ.) με έμφαση στη διαμόρφωση και στην αναπαραγωγή των σχέσεων εξουσίας-γνώσης που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της ιστορικής μετεξέλιξής τους. Το άρθρο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στις πέντε διαστάσεις της οικολογίας των Π. Τ. Το δεύτερο περιλαμβάνει μια «περιοδολόγηση» της εξελικτικής πορείας των Π. Τ. από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα. Ακολουθεί μια κριτική «ανατομία» των Π. Τ με έμφαση στη διαμόρφωση των προγραμμάτων Σπουδών. Το άρθρο ολοκληρώνεται με αναφορά στις προκλήσεις που δη- μιουργούνται στα Π. Γ, σχετικά με το μεταβαλλόμενο ρόλο του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της κοινωνίας της γνώσης.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει πίνακες, σημειώσεις και βιβλιογραφία