The impact of applying supportive teaching by means of an online educational platform, aimed at helping Greek bilingual pupils with writing
Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.21, 2005, pages 55-71
Issue:
Pages:
55-71
Abstract:
Στην παρούσα εργασία περιγράφονται τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος 2glossa.gr στην εκπαιδευτική διαδικασία, που πραγματοποιήθηκε με στόχο να βοηθήσει δίγλωσσους/ες μαθητές/ριες με προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας στην παραγωγή γραπτού λόγου στην ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από έρευνα που διεξήχθη με 126 μαθητές/ριες που φοιτούν σε Ξένα Σχολεία με ξένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκαν ως βάση, προκειμένου να καταγραφεί η επίπτωση της χρήσης του διαδικτυακού περιβάλλοντος στην απόδοση των μαθητών/ριών σε ό,τι αφορά την παραγωγή γραπτού λόγου. Τα θεωρητικά και εμπειρικά δεδομένα της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, της Διδακτικής Μεθοδολογίας και της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας λήφθηκαν, επίσης, υπ’ όψιν κατά τη διεξαγωγή της έρευνας αυτής. Η μελέτη των δεδομένων έδειξε ότι οι μαθητές/ριες που συμμετείχαν στην έρευνα παρουσίασαν σημαντική βελτίωση ως προς την απόδοσή τους στην παραγωγή γραπτού λόγου σε σύγκριση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον, οι μαθητές/ριες της ομάδας μελέτης εξέφρασαν θετικά σχόλια για την εκπαιδευτική διαδικασία μετά το πέρας της έρευνας. Επομένως, το διαδικτυακό εκπαιδευτικό περιβάλλον που εφαρμόστηκε στο πλαίσιο της έρευνας θέτει τις βάσεις για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη παρόμοιων συστημάτων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση του γραπτού λόγου του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού.
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει εικόνες, πίνακες, διαγράμματα, σημειώσεις και βιβλιογραφία