A window on the reflective accounts of student teachers of English
Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.21, 2005, pages 73-88
Issue:
Pages:
73-88
Author:
Abstract:
To άρθρο ασχολείται με την ανακλαστική σκέψη ασκουμένων κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης και αναλύει την προσέγγιση που παρουσιάζεται στα γραπτά κείμενά τους. Έρευνες αναφέρουν ότι η ανακλαστική σκέψη βοηθά στην κατανόηση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην καθημερινή πρακτική καθώς και στη βελτίωση της μελλοντικής διδασκαλίας. Επίσης αποτελέσματα ερευνών έχουν διαμορφώσει την εντύπωση ότι οι ασκούμενοι κατά τα πρώτα στάδια της διδασκαλίας τους ανταποκρίνονται στην ανακλαστική σκέψη σε περιορισμένο βαθμό. Οι έρευνες αυτές έδωσαν το έναυσμα για την ανάλυση γραπτών ημερολογίων ασκουμένων που πραγματοποίησαν την πρακτική τους άσκηση σε δημοτικά σχολεία προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιό βαθμό οι ασκούμενοι είναι σε θέση να εμβαθύνουν στην καθημερινή τους πρακτική καθώς και να εντοπιστούν οι θεματικές περιοχές που απασχολούν τους ασκουμένους στις αναλύσεις τους τόσο πριν όσο και μετά το μάθημα που δίδαξαν. Το άρθρο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ασκούμενοι αν και δεν διαθέτουν διδακτική εμπειρία, ωστόσο η κριτική τους σκέψη τους ωθεί σε μια διεισδυτική προσέγγιση της διδασκαλίας τους που έχει προοπτική βελτίωσής της.
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σημειώσεις και βιβλιογραφία