Περιβαλλοντική εκπαίδευση ενηλίκων στο πλαίσιο της κοινότητας
Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.28, 2013, pages 14-21
Issue:
Pages:
14-21
Parallel Title:
Environmental adult education in the context of community
Section Title:
Άρθρα - Μελέτες - Έρευνες
Abstract:
Η επιτακτική ανάγκη για την αντιμετώπιση των σύνθετων περιβαλλοντικών ζητημάτων καθιστά απαραίτητη τη συστηματική εμπλοκή των ενηλίκων στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Στο άρθρο αυτό επιχειρείται η αποσαφήνιση κομβικών εννοιών και η παρουσίαση βασικών προσεγγίσεων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Έμφαση δίνεται στη ριζοσπαστική-κριτική προσέγγιση, η οποία δεν έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα μέχρι σήμερα σε διεθνές επίπεδο. Η κοινότητα αποτελεί το πλαίσιο αναφοράς, με στόχο την ενδυνάμωση του πολίτη, έτσι ώστε να είναι σε θέση να οραματίζεται και να δρομολογεί δράσεις για την αειφορική αναδόμησή της. Σε επίπεδο πρακτικής σταχυολογούνται ορισμένες χαρακτηριστικές μέθοδοι για την ενεργό εμπλοκή των πολιτών στον σχεδίασμά και υλοποίηση δράσεων.
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία
References (1):
- •Clair, R.S. (2003). Words for the World: Creating Critical Environmental Literacy for Adults. New Directions for Adult and Continuing Education, 2003: 69-78.•Clover, D. (ed.). (2004). Global Perspectives inEnvironmental Adult Education. New York: Peter Lang.•Clover, D.E. (2002). Environmental Adult Education.Adult Learning, 13(2/3).•Clover, D.E. (2003), Environmental Adult Education:Critiqueand Creativity in a Globalizing World. New Directions for Adult and Continuing Education, 2003: 5-15.•Clover, D. E. (2006). Policy Development, Theory andPractice in Environmental Adult Education: Reflections onthe Learning for Environmental Action Programme from1995 to the Present. Convergence, 39(4): 51-54.•Darkenwald, G.G. and Merriam, S.B. (1982). Adult education:Foundations of Practice.NewYork:HarperCollins.•Elias, J.L. and Merriam, S.B. (1995). Philosophical Foundations of Adult Education (2nd ed.). Malabar, FL:Kreiger.•Φλογαίτη, E. (2006). Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.•Gough, A. (1997). Education and the Environment:Policy, Trends and the Problems of Marginalization.Melbourne: Acer.•Guevara, J.R. (2002). More than a ‘Bag of Tricks: ’ Using Creative Methodologies in Environmental Adult and Community Education. Adult Learning, 13(2/3): 24-29.Jarvis, P. (2004). Adult Education and Lifelong Learning:Theory and Practice (3rd ed.). London and New York:Routledge/FalmerPress.•Κόκκος, A. (2005). Εκπαίδευση Ενηλίκων: Ανιχνεύοτας το πεδίο.Αθήνα: Μεταίχμιο.•Κουλαουζίδης, Γ. και Κόκκος Α. (2008). Πρότυπα Εφαρμογής Συμμετοχικών Εκπαιδευτικών Τεχνικών στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Περιβαλλοντική Κατάρτιση.Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών,ΙΓ(51): 191-205.•Λιαράκου Γ. και Φλογαίτη Ε. (2007). Από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη:Προβληματισμοί,Τάσεις και Προτάσεις. Αθήνα: Νήσος.Lange, Ε. and Chubb, A. (2009). Critical environmentaladulteducationin Canada: Student environmentalactivism. New Directions for Adult and Continuing Education, 2009: 61-72.•Merriam, S. B. and Brockett, R.G. (2007). The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.•National Institute of Adult Continuing Education. (1993).Learning for the Future:Adult Learning and the Environment, Leicester, England: National Institute of Adult Continuing Education.•Ninacs, W.A. (2000). Empowerment individuel etempowerment communautaire: Quels liens? In Associationdes intervenants communautaires en toxicomanie duQuébec(AITC),L’empowermententoxicomanie.Autonomieetpouvoird’agir. XXVIII colloque de L’AITO (p.23-31). Longueuil (Québec): AITC.•Scott W. and Gough S. (2003). Sustainable developmentand learning. London and New York: Routledge/FalmerPress.•Sumner, J. (2003). Environmental adult education and community sustainability. New Directions for Adult and Continuing Education, 2003: 39-45.•Taylor, E. (2006). The Greening of the Adult Education Academy. In S. Merriam, B. Courtenay and R. Cervero(eds.), Global Issues and Adult Education. San Francisco:Jossey-Bass.•UNECE (2005). UNECE Strategy for Education for Sustainable Development,High level meeting of Environment and Education Ministries (Vilnious, 17-18March 2005), CEP/AC. 13/2005/3/Rev. 1.UNESCO (2005). UN Decade of Education for Sustainable Development 2005-2014,International Implementation Scheme Draft. Paris: UNESCO.Villemagne, C. (2008). Regard sur Γ Education Relative à PEnvironnement des Adultes. VertigO, 8(1).Walter, P. (2009). Philosophies of Adult Environmental Education. Adult Education Quarterly, 60(1): 3-25.WHO (2002). Community Participation in Local Health and Sustainable Development: Approaches and Techniques.European Sustainable Development and Health Series 4.WHO.