Hellas : dialect and school

Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.7, 1991, pages 97-113

Issue:
Pages:
97-113
Author:
Abstract:
To άρθρο αυτό ασχολείται με την παρούσα γλωσσική κατάσταση στην Ελλάδα και, ιδιαίτερα, με προβλήματα που αυτή δημιουργεί στην εκπαίδευση. Για να εκτιμηθεί η διαλεκτική διαφοροποίηση, γίνεται μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της Ελληνικής γλώσσας αρχίζοντας από την Ελληνιστική εποχή. Παρά τη μακρά διαχρονική της διαδρομή, η Ελληνική γλώσσα μπορεί να θεωρηθεί ως αρκετά ομοιογενής καθώς μάλιστα δεν αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής διαλεκτικής συνέχειας. Τονίζεται ότι αν και έχουν επισταμένα μελετηθεί φωνολογικές ή φωνητικές και μο φολογικές πλευρές των Ελληνικών διαλέκτων, πολύ λίγη προσοχή έχει δοθεί στη διαλεκτική διαφοροποίηση από κοινωνιογλωσσολογική άποψη. Στο άρθρο εξετάζεται σε συντομία η παρούσα γλωσσική κατάσταση στο σχολείο και υπογραμμίζεται ότι μια αυστηρή αξιολόγηση θα ήταν ωφέλιμη και θα μπορούσε να συμβάλει σε κάποια μάλλον απαραίτητη αλλαγή διαθέσεων όσων εμπλέκονται στην εκπαίδευση.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σημειώσεις και βιβλιογραφία, An abridged version of this paper appeared in Language International 2.1 (1990).