The interface of linguistics and logic with reference to foreign language teaching
Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.2, 1986, pages 97-105
Issue:
Pages:
97-105
Author:
Abstract:
Εκτός από τα καθαρά πρακτικά προβλήματα, η διδασκαλία της ξένης γλώσσας αντλεί σημαντικά οφέλη από τις απαντήσεις που δίνονται σε ορισμένα θεωρητικά προβλήματα. Ένα τέτοιο πρόβλημα είναι η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη γλώσσα ως γλώσσα και στη γλώσσα ως χρήση. Σύμφωνα με την πρώτη άποψη, η διδασκαλία δίνει έμφαση στις συντακτικές και σημασιολογικές διαστάσεις της γλώσσας, ενώ με τη δεύτερη άποψη επικεντρώνει την προσοχή της στις πραγματολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές διαστάσεις της γλώσσας, με φυσικό επακόλουθο αυτής τ ς άποψης την έμφαση στην απόκτηση επικοινωνιακής ικανότητας.Αφού γίνεται μια αναδρομή στη θεωρία και πρακτική των τελευταίων τριάντα ετών, διαπιστώνεται η επικράτηση της δεύτερης άποψης κατά τα τελευταία δέκα ή δεκαπέντε χρόνια. Αναλύεται η ανάγκη για μια καινούρια προσέγγιση. Σ’ αυτή την καινούρια προσέγγιση, η γλώσσα πρέπει να θεωρηθεί ως μέσο για δράση, και την κεντρική θέση στη διδασκαλία της γλώσσας πρέπει να έχουν ανάλυση, η σύνθεση και η ορθή χρήση.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σχήμα, πίνακα και βιβλιογραφία