Wisdom and its importance to Paul’s Christology in I Corinthians

Part of : Δελτίο βιβλικών μελετών ; Vol.7, No.2, 1988, pages 31-43

Issue:
Pages:
31-43
Author:
Abstract:
Αν και η έννοια της σοφίας και κατ' επέκταση και το σύνολο της σοφιολογικής γραμματείας στην Αγία Γραφή συχνά προσδιορίζεται στη σύγχρονη έρευνα ανθρωποκεντρικά και κατά βάση αντί - ιστορικά, είναι απαραίτητο να ληφτεί υπόψη ότι η βιβλική σοφία λειτουργεί μέσα στα πλαίσια της Διαθήκης. Οι σσφιολογικές αναφορές στην Κ. Δ. είναι αρκετές (Μτ 12,42 Μκ 6,2' Λκ 11,31' Πρ 7,22 Ρωμ 11,33' Εφ 3,10 Κολ 2,3' Ιακ 3,13' Απ 5,12 7,12 κ.α.). Η εκτενέστερη όμως διαπραγμάτευση βρίσκεται στα κεφ. 1 -4 της Α' Κορ.Για την κατανόηση της σημαντικής αυτής περικοπής έχει κατά καιρούς υποστηριχτεί γνωστικό, ελληνιστικό - ιουδαϊκό, καθώς και φιλελεύθερο - ιουδαϊκό υπόβαθρο. Η πιθανότητα να έχει επηρεαστεί το λεξιλόγιο της Α' Κορ από τις παραπάνω περιοχές είναι εμφανής. Θα πρέπει όμως να ληφτεί υπόψη και η καθαρά παλαιοδιαθηκική ορολογία, αφού πολλές από τις φράσεις και έννοιες μπορούν να εντοπιστούν στην Π. Δ.Αναλυτική παρουσίαση των δεδομένων των πρώτων κεφαλαίων της Α’ Κορ αποδεικνύει τη σημασία που έχει η περί σοφίας διδασκαλία για την παύλεια χριστολογία. Το αίτημα της σοφίας ήταν από τα κυρίαρχα προβλήματα των Κορινθίων και είχε σαν συνέπεια την αμφισβήτηση της αποστολικής αυθεντίας του Παύλου, που με τη σειρά της οδήγησε σε διάσπαση και άρνηση του ευαγγελίου του, με κέντρο το σταυρό του Χριστού. Η ελευθερία με την οποία ο Παύλος χρησιμοποιεί την ελληνιστική, εβραϊκή και γνωστική ορολογία για να υποστηρίξει στους Κορινθίους τη χριστολογία του είναι αξιοσημείωτη. Για τον Παύλο οτην Α' Κορ η αληθινή σοφία δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο Χριστός.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σημειώσεις