A critique of the “communicative approach” to language learning and teaching

Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.3, 1987, pages 5-13

Issue:
Pages:
5-13
Author:
Abstract:
Η "επικοινωνιακή προσέγγιση" - στο βαθμό που οι αρχές της είναι κατανοητές από τους ενδιαφερομένους - έχει προκαλέσει τόσο ευφορία και έντονο ενθουσιασμό για την αποδοτικότητά της όσο και σκεπτικισμό και κάποια απαισιοδοξία ως προς την εφαρμοσιμότητά της. Τέτοιες αντιδράσεις είναι φυσιολογικές και αναμενόμενες σε περιπτώσις εμφάνισης νέων θεωρητικών μοντέλων. Το άρθρο αυτό φιλοδοξεί με νηφαλιότητα και αντικειμενικότητα να διαγράψει τις κύριες αρχές στις οποίες βασίζεται η Επικοινωνιακή Προσέγγιση, να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει στη σωστή τους διάσταση τις ενδεχόμενες αδυναμίες εφαρμογής της, να προτείνει - τουλάχιστο έμμεσα - τρόπους βελτίωσής της, και συγχρόνως να τονίσει τις περίπου απεριόριστες δυνατότητες της νέας αυτής προσέγγισης στο χώρο της μάθησης και διδασκαλίας σύγχρονων γλωσσών.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία, This is a lightly edited but enriched version of a paper read (in Greek) at the International Conference in Applied Linguistic organised by GALA in Thessaloniki in December 1985; the original paper was published in the Proceedings of that Conference under the title "Αν ... τότε" (If... then).