Σημειωτική και διαφήμιση
Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.12, 1996, pages 51-62
Issue:
Pages:
51-62
Author:
Abstract:
This project “Semiotics and Advertisement ” was undertaken with the supervision of Prof. A.-F. Lagopoulos, in the context of a post-graduate course in Aristotle University of Thessaloniki. The aim of this paper is a semiotic analysis of 3 advertisement for “COOPER” cigarettes that were published in the daily press during November 1995. Production and consumation of the advertisement were analysed. Production of the advertisement is based on the aims of the advertising company “SINEDIA” responsible for the "SEKAP ” cigarette company and on the iconogram description. Consumation (reception) is based on a questionnaire for the collection of data on how the consumers “read" this advertisement. The conclusion of this analysis is a product of comparison between the aims of the company and the results of the questionnaire.
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει πίνακες, εικόνες και βιβλιογραφία, Η εργασία που ακολουθεί έγινε σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγ. Α.-Φ. Λαγόπουλο στη διάρκεια του μεταπτυχιακού μαθήματος “Μη γλωσσική επικοινωνία” (Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις επιστήμες της Γλώσσας και της Επικοινωνίας, Γαλλικό-Γερμανικό-Ιταλικό Τμήμα, Α.Π.Θ., ακαδ. έτος 1995-96).