Δραστηριότητες σχολής, εξωσχολική μάθηση και απασχόληση για τον μαθητή της Γ´ λυκείου στο φάσμα του καθημερινού εξωσχολικού χρόνου
Part of : Επιθεώρηση κοινωνικών ερευνών ; Vol.137/138, 2012, pages 142-172
Issue:
Pages:
142-172
Parallel Title:
Leisure activities, out of school learning and employment for the student of the 3rd high school in the spectrum of the daily free time (extracurricular)
Section Title:
Articles
Abstract:
The study examines the pupil's activities of the 3rd degree of high school after the end of the school day. It correlates main factors, such socio-economic and educational level of the pupil's family, his/her gender, graduation and access to higher education, which compose his profile with activities that are, repetition of school «working life» (e.g., tutorial school) and, more rarely, real work and also, with those who give meaning in leisure (e.g. companionships, music etc.).
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
μαθητές λυκείου, εξωσχολικός χρόνος, πολιτισμικό κεφάλαιο, εξωσχολικές δραστηριότητες
Electronic Resources:
References (1):
- Βαρουχάκη Σ., 2005, Μαζική κουλτούρα και σύγχρονο λαϊκό τραγούδι, Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Αθήνα, Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, Τμήμα Κοινωνιολογίας. Bloom H., 2004, Πώς και γιατί διαβάζουμε, Αθήνα, Παραφερνάλια- Τυπωθήτω. Bourdieu P., 1999, Γλώσσα και συμβολική εξουσία, Αθήνα, Ινστιτούτο του Βιβλίου Α. Καρδαμίτσα. Bourdieu P., 2000, Πρακτικοί λόγοι για τη θεωρία της δράσης, Αθήνα, Πλέθρον. Bourdieu P., 2002, Η διάκριση, Αθήνα, Πατάκης. Γεωργούλας Σ., 2010, Η κοινωνία του ελεύθερου χρόνου, Αθήνα, Τόπος. Γκότοβος Α., 1996, Νεολαία και κοινωνική μεταβολή, Αθήνα, Gutenberg. EKEBI, 1999, Πανελλήνια Έρευνα Αναγνωστικής Συμπεριφοράς, Αθήνα. ΕΚΚΕ, 1988, Νέοι: Διάθεση χρόνου – Διαπροσωπικές σχέσεις, τόμ. Α΄, Αθήνα. ΕΚΚΕ, 1999, Η ταυτότητα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες της νεολαίας στο νομό Θεσσαλονίκης, Αθήνα. Ελίας Ν., Ντάνινγκ, Ε., 1998α, «Η σχόλη στο φάσμα του ελεύθερου χρόνου», στο Κυπριανού Π. (επιμ.), Ελίας, Ν. - Ντάνινγκ, Ε. Αθλητισμός και ελεύθερος χρόνος στην εξέλιξη του πολιτισμού, Αθήνα, Δρομέας, σ. 125-167. Ελίας Ν., Ντάνινγκ, Ε., 1998β, «Η αναζήτηση της ευχαρίστησης στη σχόλη», στο Κυπριανού, Π. (επιμ.) Ελίας, Ν. - Ντάνινγκ, Ε. Αθλητισμός και ελεύθερος χρόνος στην εξέλιξη του πολιτισμού, Αθήνα, Δρομέας, σ. 91-123. Ζαρώτης Γ., Tokarski W., Κοντάκος Α., Κατσαγκόλης Α., 2008, Ελεύθερος χρόνος. Φυσική δραστηριότητα, υγεία και ποιότητα ζωής, Αθήνα, Ατραπός. Ήγκλετον Τ., 1996, Εισαγωγή στη θεωρία της λογοτεχνίας, Αθήνα, Οδυσσέας. Jay M., 2009, Η διαλεκτική φαντασία, Αθήνα, Αλεξάνδρεια. Κορωναίου Α., 1996, Κοινωνιολογία του ελεύθερου χρόνου, Αθήνα, Νήσος. Λιάμπας Τ., Τουρτούρας, Χ., 2008α, «Φύλο, τάξη και μορφωτικό επίπεδο ως παράγοντες συνδιαμόρφωσης της σχολικής σταδιοδρομίας», Πρακτικά Διεθνούς συνεδρίου Επιστημονικός διάλογος για την τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα. Βηματισμοί αλλαγής της εκπαιδευτικής πολιτικής, της εκπαίδευσης και του περιεχομένου της, Πανεπιστήμιο Πατρών – Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης – Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Αθήνα, 28-30 Νοεμβρίου 2008. Λιάμπας Τ., Τουρτούρας Χ., 2008β, «Ταξική διαφοροποίηση και αναπαραγωγή στο Ενιαίο Λύκειο», Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, τεύχ. 87, σ. 65-78. Λιάμπας Τ., Τουρτούρας Χ., 2010, «Όψεις του πολιτισμικού κεφαλαίου μαθητών/τριών Γ΄ λυκείου και η σχέση του με την επίδοση και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», Πρακτικά (υπό έκδοση) 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου Π.Ε.Ε. Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, Σχολή Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Ρέθυμνο, 19-21 Νοεμβρίου 2010. Macedo D., Δενδρινού Β., Γούναρη Π., 2010, Η ηγεμονία της αγγλικής γλώσσας, Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο. Μπουρντιέ Π., 1999, Η ανδρική κυριαρχία, Αθήνα, Στάχυ. Μπωντριγιάρ Ζ., 1996 (1970), «Το δράμα των δραστηριοτήτων του ελεύθερου χρόνου ή Όταν δεν μπορείς να χάνεις το χρόνο σου», στο Κορωναίου Α. (επιμ.), Κοινωνιολογία του ελεύθερου χρόνου, Αθήνα, Νήσος, σ. 199-210. Ντάνινγκ Ε., 1998, «Ο αθλητισμός, οχυρό ανδρισμού: για τις κοινωνικές καταβολές και τους μετασχηματισμούς της ανδρικής ταυτότητας», στο Κυπριανού, Π. (επιμ.), Ελίας, Ν. - Ντάνινγκ, Ε., Αθλητισμός και ελεύθερος χρόνος στην εξέλιξη του πολιτισμού, Αθήνα, Δρομέας, σ. 339-357. Σεραφετινίδου Μ., 1987, Κοινωνιολογία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Αθήνα, Gutenberg. Smith P., 2006, Πολιτισμική θεωρία. Μια εισαγωγή, Αθήνα, Κριτική. Toti G., 2009, Ο ελεύθερος χρόνος, Αθήνα, Κουκκίδα. Φουκώ Μ., 2004, Επιτήρηση και τιμωρία. Η γέννηση της φυλακής, Αθήνα, Ράππας. Φουκώ Μ., 2010, Επιλογή από τα «Dits et ecrits», Αθήνα, Στιγμή. Hart F., 1939, «The relation of Jazz Music to Art», Music Educators Journal, vol. 26, no 1, pp. 24-25, 73. Liambas A., Tourtouras C., 2007, «The cultural capital of students at the Greek Secondary Education. The case of Common/Comprehensive Lyceums (E.L.) and the Secondary Technical and Vocational Schools (T.E.E.)», in Proceedings of 2nd Sociocultural Theory in Educational Research and Practice Conference: Theory, Identity and Learning, Faculty of Humanities – School of Education, University of Manchester, 10th - 11th September 2007. Rojek C., 2006, «Identity», in Rojek Ch., Shaw S. and Veal A. (eds.), A handbook of leisure studies, Basingstoke, Palgrave Macmillan, pp. 475-490. Rojek C., 2010, The labour of leisure, London, Sage.