Participatory types in Greece during the 2000s and the debt crisis : The significance of socio-demographic variables and media uses

Part of : Επιθεώρηση κοινωνικών ερευνών ; Vol.144, 2015, pages 45-67

Issue:
Pages:
45-67
Parallel Title:
Τύποι πολιτικής συμμετοχής στην Ελλάδα στη διάρκεια του 2000 και της κρίσης δημοσιονομικού χρέους : Η επιρροή των κοινωνικοδημογραφικών μεταβλητών και των μιντιακών χρήσεων
Section Title:
Articles
Author:
Abstract:
Το παρόν άρθρο στοχεύει στην ανάδειξη δύο σημαντικών μετασχηματισμών που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κρίσης δημοσιονομικού χρέους. Ο πρώτος σχετίζεται με την κατάρρευση σημαντικών μεταβλητών πολιτικής εμπιστοσύνης, πολιτικού ενδιαφέροντος και πολιτικής συμμετοχής. Ο δεύτερος σχετίζεται με την αναβίωση της πολιτικής δέσμευσης όπως υποδεικνύουν νέες μορφές πολιτικής συμμετοχής. Στόχος μας είναι η παραγωγή μιας τυπολογίας μορφών πολιτικής συμμετοχής και η διερεύνηση της μεταβαλλόμενης επιρροής των κοινωνικο-δημογραφικών μεταβλητών και των μιντιακών χρήσεων. Πιο ειδικά, θα διερωτηθούμε αν η κρίση χρέους συνέβαλε στην εμφάνιση ενός νέου πολιτικού υποκειμένου σε ένα περιβάλλον πολιτικής απαξίωσης, αν υπάρχουν συγκεκριμένες ιδιότητες (φύλο, ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο) που συνδέονται με τις μορφές πολιτικής συμμετοχής και αν, ειδικά, η χρήση του διαδικτύου μπορεί να συμβάλει στην ενεργοποίηση ορισμένων από αυτές.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
πολιτική συμμετοχή, διαδίκτυο, ΜΜΕ, πολιτική απαξίωση, internet, media, political disengagement, political participation
Notes:
Ο παράλληλος τίτλος και η ελληνική περίληψη δεν υπάρχει στο πρωτότυπο τεκμήριο
Electronic Resources:
References (1):
  1. Afouxenidis, A. (2014). Social media and participation: An investigation of small scale activism in Greece. Advances in Applied Sociology, 4(1), 1-4. Anduiz, E., Gallego, A. and Cantijoch, M. (2010). Online political participation in Spain: The impact of traditional and Internet resources. Journal of Information Technology and Politics, 7, 356-358. Barnes, S., Kaase, M., Allerback, Kl., Farah, B., Heunks, F., Inlgehart, R., Jennings, K., Klingemann, H., Marsh, A. and Rosenmayr, L. (1979). Political action. Mass participation in five Western democracies. Beverly Hills-California: Sage. Bennett, W.L., Breunig, Chr., Givens, T. (2008). Communication and political mobilization: Digital media and the organization of Anti-Iraq demonstrations in the U.S. Political Communication, 25, 269-289. Bimber, B. (1999). The Internet and political mobilization: Research note on the 1996 election season. Social Science Computer Review, 16, 391-401. Bimber, B. (2003). Information and American democracy: Technology in the evolution of power. Cambridge: Cambridge University Press. Bimber, B., Flanagin, A. J. and Stoh, C. (2005). Reconceptualizing collective action in the contemporary media environment. Communication Theory, 15, 389-413. Bonfadelli, H. (2000). The Internet and knowledge gaps. A theoretical and empirical investigation. European Journal of Communication, 17(1), 65-84. Boulliane, Sh. (2011). Stimulating or reinforcing political interest: Using panel data to examine reciprocal effects between news media and political interest. Political Communication, 28, 147-162. Brants, K. (2005). Guest editor’s introduction: The internet and the public sphere. Political Communication, 22:20, 143-146. David, Cl. C. (2009). Learning political information from the news: A closer look at the role of motivation. Journal of Communication, 59, 243-261. Delli Carpini, M. X., Keeter, Sc. (1996). What Americans know about politics and why it matters. New Haven: Yale University Press. Favre, P., Filieule, O. (1994). La manifestation comme indicateur de l’engagement politique. In Pascal Perrineau (ed), L’engagement politique, déclin ou mutation. Paris: Presses des Sciences Politiques. Graber, D. A., Bimber, B., Bennett, W. L., Davis, R. and Norris, P. (2004). The Internet and politics: merging perspectives. In H. Nissenbaum and M. E. Price (eds), Academy and the Internet (pp. 90–119). New York, Peter Lang. Gibson, R. K., Rommele, A. and Ward, St. J. (2004). Electronic democracy. Mobilisation, organisation and participation via new ICTs. London: Routledge. Gibson, R. K., Lusoli, W. and Ward, S. (2005). Online participation in the UK: Testing a ‘contextualised’ model of Internet effects. British Journal of Politics and International Relations, 7(2), 561-583. Hague, B. N. and Loader, Br. D. (1999). Discourse and decision making in the information age. New York: Routledge. Inglehart, R. (1990). Culture shift in advanced industrial society. Princeton: Princeton University Press. Zukin, Cl., Keeter, Sc., Andolina, M., Jenkins, Kr. and Delli Carpini, M.X. (2006). A new engagement? Political participation, civic life and the changing American citizen. USA: Oxford University Press. Kakepaki, M. (2013). It’s a new way to make my voice heard. Dimensions of gender in collective and individual acts in Athens of crisis. The Greek Review of Political Science, 41, 35-59. Kenski, K. and Jomini, Str. N. (2006). Connections between Internet use and Political Efficacy, Knowledge and Participation. Journal of Broadcasting and Electronic Media, 50: 2, 173- 192. Kountouri, F. (2011). Les nouveaux médias en tant qu’agents stimulateurs de la participation politique. Mythe ou réalité? E-citoyennetés, Anna Krasteva (ed.), Local et global, Préface de Saskia Sassen, (pp. 93-116). Paris: L’Harmattan. Krueger, B. S. (2002). Assessing the potential of Internet political participation in the United States: A resource approach. American Politics Research, 30, 476-498. Lagroye, J., Francois, B. and Sawicki, Fr. (2008). Πολιτική Κοινωνιολογία (La sociologie Politique). Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός. Lilleker, D. G. and Jackson, N. (2008). Politicians and Web 2.0: the current bandwagon or changing the mondset?. Paper presented at the conference: Web 2.0: an International Conference. Milbrath, L. and Groel, M.L. (1977). Political participation. Rand MacNally. Mossberg, K., Tolbert, C. J. and Mc Neal, R. S. (2007). Digital citizenship: The internet society and participation. Cambridge: Massachusetts Institute of Technology. Newton, K.,(1999). Mass media effects: Mobilization or media Malaise?. British Journal of Political Science, 29(4), 577-599. Norris, P. (1996). Does television erode social capital? A reply to Putnam. PS, 29, 474-480. Norris, P. (2001). Digital Divide: civic engagement, information poverty and the internet worldwide. Cambridge: Cambridge University Press. Prior, M. (2009). Improving media effects research through better measurement of news exposure. Journal of Politics, 71(3), 893-908. Rucht, D. (2008). Internet as a new opportunity for supranational groups of demonstration. In Maria Kiousi and Charles Tilly (eds), Economic and political conflicts in a comparative perspective, Athens: Epikentro. Schuefele, D. A. and Nisbet, M. C. (2002). Being a citizen online: New opportunities and dead ends. The Harvard Journal of Press/Politics, 7: 3, 55-75. Verba, S., Nie, N. H. and Kim, Jae-On (1978). Participation and political equality: A seven nation comparison. Chicago: Chicago University Press. Verba, S., Nie, N. H. and Kim, Jae-On (1978). The modes of democratic participation A crossnational comparison. California: Sage. Weber, L. M., Loumakis, A. and Bergman, J. (2003). Who participates and why? An analysis of citizens on the Internet and the mass public. Social Science Computer Review, 21, 26-42.