Αναπαραστάσεις της γεωγραφικής έννοιας «ποταμός» από μαθητές της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου
Part of : Γεωγραφίες ; No.18, 2011, pages 36-57
Issue:
Pages:
36-57
Parallel Title:
An investigation into drawing representations of rivers from 5th grader students
Abstract:
Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας για την κατανόηση της έννοιας του ποταμού από τους μαθητές/-τριες τηςΕ’ τάξης του δημοτικού σχολείου όπως αυτά προκύπτουν από αντιπροσωπευτικά σχέδιά τους και συνεντεύξεις. Στην έρευνα αυτή συμμετεί-χαν δύο ομάδες μαθητών (n =125 και n =113) ηλικίας 11 ετών από πέντε ελληνικά σχολεία της Α’βάθμιας εκπαίδευσης, όπου διδάχθηκαν ένααπό δύο παράλληλα σχέδια μαθήματος, με σκοπό να οικοδομηθούν αναπαραστάσεις για την έννοια του ποταμού. Ακολούθησε η ανάλυση τωνσχεδίων και των συνεντεύξεων πριν (pre-) και μετά (post-) τη διδασκαλία (n=60/ομάδα). Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι μαθητές/-τριεςαντιλαμβάνονται τις διαφορές μεταξύ της πραγματικότητας και της εικονογραφικής απόδοσής της, αναπαράγουν τα στερεοτυπικά μοντέλατου ποταμού όπως παρουσιάζονται στα διδακτικά βιβλία χωρίς να χρησιμοποιούν πολύπλοκες δομές για να τα αναπαραστήσουν. Επιπλέον, δια-φαίνεται ότι τα μοντέλα των ποταμών είναι ρεαλιστικότερα όταν η διδασκαλία της αντίστοιχης σχολικής ύλης εμπλουτίζεται με πραγματικέςεικόνες.
Subject:
Subject (LC):