Το έργο του μουσουργού Ι. Θ. Σακελλαρίδη και η παράδοση της Βυζ. Μουσικής : Κριτική σκιαγραφία 50 χρόνια μετά το θάνατο του

Part of : Θεολογία : τριμηνιαία έκδοση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ; Vol.58, No.4, 1987, pages 787-850

Issue:
Pages:
787-850
Author:
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει 43 πίνακες
References (1):
  1. Βοuvy Ed., Poètes et mélodes. Étude sur les origines du rythme dans l’ hymnographie de l’ Église grecque. Nîmes 1886.Ducoudray - Bourgault, Étude sur la musique ecclésiastique grecque, Paris 1887.Gaisser H., Le système musical de l'Église grecque d'après la tradition, Rome 1901.Gastoué Α., La musique byzantine, στην «Encyclopédie de la musique», t. I, Paris 1904.Θερειανού Εύστρ., Αρχιμανδρίτου, Περί της μουσικής των ελλήνων και ιδίως της εκκλησιαστικής. Εν Τεργέστη, 1876.Ηöeg C, La théorie de la musique byzantine, στην Revue des Études Grecques, XXXV, 1922.Ιωάννου Πρωτοψάλτου, Ειρμολόγιον Καταβασιών, Κωνσταντινούπολις 1895.Καρά Σίμ., Γένη και διαστήματα εις την βυζαντινήν μουσικήν, Αθήναι 1970. (Ανακοίνωση στο Α' Διεθνές Συνέδριο Σπουδών βυζαντινής μουσικής, που έγινε στην Κρυπτοφέρρη ).Maltezos C, Sur les gammes diatoniques de la musique ecclésiastique grecque, στα «Πρακτικά Ακαδημίας Αθηνών», 4, Αθήναι 1929.Merlier Melpo, Études de musique byzantine (Bibliographie musicale du musée Guimet, 2e série, II) 1935.Michaelidis Solon, The Music of ancient Greece. An encyclopaidia, London 1978.Μισαηλίδου Μισ., Νέον Θεωρητικόν, Αθήναι 1902.«Μonumenta Musicae Byzantinae», Copenhagen, από του 1935 (Σειρές: Facsimiles, Subsidia, Transcripta και Lectionaria).Nef Karl, Ιστορία της μουσικής. Μετάφραση-προσθήκες Φοίβου Ανωγειανάκη, Εκδ. Β', Αθήναι 1985.Παπαδοπούλου Γεωργ. Ι., Συμβολαί εις την ιστορίαν της παρ' ημίν εκκλησιαστικής μουσικής, εν Αθήναις 1890.Παπαδοπούλου Γρηγορίου Γ., Περί της καθ' ημάς εκκλησιαστικής τέχνης..., στα «Χρονικά» του Ελληνικού Εκπαιδευτηρίου, έτος ΙΖ', περίοδος Β', και έτος ΣΤ', Αθήναι 1870.Παπαδημητρίου Κων. Δ., Το μουσικόν ζήτημα εν τη Εκκλησία της Ελλάδος, εν Αθήναις 1921.Παπαδημητρίου Κων. Δ., Ο Ιωάννης Θ. Σακελλαρίδης και το παρ' ημίν μουσικόν ζήτημα, εν Αθήναις 1939.Πέτρου Πελοποννησίου, Δοξαστάριον (εκδ. Π. Γ. Κηλτζανίδου), τόμ. Β', Τριώδιον. Κωνσταντινούπολις 1886.Ρitra J. Β., Hymnographie de l’ Église grecque, Rome 1867.Πολυκράτη Θεοδ., H τετράφωνος μουσική εν τη Εκκλησία, Αθήναι 1916.Ραιδεστηνού Γεωρ., Η αγία και Μεγάλη Εβδομάς, Εν Κωνσταντινουπόλει 1884.Rebours J. Β., Traité de psaltique. Théorie et pratique du chant dans l'Eglise Grecque, Paris 1906.Σάθα Κωνστ., Ιστορικόν δοκίμιον περί του θεάτρου και της μουσικής των βυζαντινών, εν Βενετία 1879.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Χρηστομάθεια εκκλησιαστικής μουσικής, Αθήναι 1880.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Μούσαι, εν Αθήναις 1882.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Άσματα εκκλησιαστικά, Αθήναι 1884-1887.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Οκτώηχος, εν Αθήναις 1883.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Ιερά Υμνωδία, εκδ. Γ' (Δημητράκου), Αθήναι 1923.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Τυρταίος, εν Αθήναις 1907.Σακελλαρίδου Ιωάν. Θ., Μελοποιία των χορικών και κομμών της Αντιγόνης του Σοφοκλέους, Αθήναι 1896.Σακελλαρίδη Ιωάν. Θ., Ύμνοι και Ωδαί, εν Αθήναις 1930.Σακελλαρίδη Ιωάν. Θ., Άπαντα, Αθήναι 1930.Στάθη Γρ. Θ., Η βυζαντινή μουσική στή λατρεία και στην επιστήμη (εισαγωγική τετραλογία), στα «Βυζαντινά», τόμ. 4ος, Θεσσαλονίκη 1972.Στάθη Γρ. Θ., Τα περί την βυζαντινήν μουσικήν πεπραγμένα κατά το 11ov Διεθνές Συνέδριον μουσικολογίας (Ανάτυπον εκ της «Θεολογίας»), Αθήναι 1972.Στάθη Γρ. Θ., Τα χειρόγραφα βυζαντινής μουσικής. Άγιον Όρος, Τόμ. Α' (Κατάλογος των χειρογράφων κωδίκων βυζαντ. Μουσικής μονών αγ. Όρους), Αθήναι 1975.Στάθη Γρ. Θ., Τα χειρόγραφα βυζαντινής μουσικής. Άγιον Όρος. Τόμ. Β' (Κατάλογος κ.λπ.), Αθήναι 1976.Στάθη Γρ. Θ., Η παλαιά βυζαντινή σημειογραφία και το πρόβλημα της μεταγραφής της εις το πεντάγραμμον, στα «Βυζαντινά», τόμ. 7, Θεσσαλονίκη 1975.Stevenson Η., Du rythme dans l'hymnographie de l'Église grecque, Paris 1876.Tardo Lor., L' antica melurgia bizantina, Grottaferrata 1938.Tillyard, H. J. W., Byzantine Music and Hymnography, London 1923.Tillyard, H. J. W., Gegenwärtiger Stand der byzantinischen Musikforschungen, στη Musikforschung, αρ. 7, 1954.Tzetzes I., Über die altgriechische Musik in der griechischen Kirche, München 1874.Τζέτζη Ιω., Περί της κατά τον μεσαίωνα ιεράς μουσικής της ελληνικής Εκκλησίας, «Παρνασσός» ΣΤ', εν Αθήναις 1882.Τζέτζη Ιω., Η επινόησις της παρασημαντικής των κατά τον μεσαίωνα λειτουργικών και υμνολογικών χειρογράφων των ανατολικών Εκκλησιών, Αθήνησι 1886.Φιλόξενους Κυρ., Θεωρητικον στοιχειώδες της μουσικής, εν Κωνσταντινουπόλει 1859.Φωκαέως Θεοδώρου, Κρηπίς του Θεωρητικού και Πρακτικού της εκκλησιαστικής μουσικής, έκδ. 4η υπό Γ. Καμπάση, Εν Αθήναις 1902.Χρύσανθου, Αρχιεπισκόπου Δυρραχίου, Θεωρητικόν μέγα της μουσικής, εν Τεργέστη 1832.Χρυσοχοΐδου Ν., Τα τονιαία διαστήματα των κλιμάκων της βυζαντινής μουσικής (Extrait des Mélanges offerts à Octave et Melpo Merlier), 'Αθήναι 1956.Ψαριανού Διονυσίου, Μητροπολίτου Σερβίων και Κοζάνης, Η βυζαντινή μουσική εν τη Ορθοδόξω ελληνική Εκκλησία, εν Αθήναις 1960.Ψαριανού Διονυσίου, Μητροπολ. Σερβίων και Κοζάνης, (τότε Επισκόπου Ρωγών), Συμβολή εις το ζήτημα της ελληνικής εκκλησιαστικής ή βυζαντινής μουσικής, στα «Δίπτυχα Ορθοδοξίας», τόμ. Α' και Β', Αθήναι 1957.Ψαριανού Διονυσίου, Μητροπολίτου κ.λπ., Η αρχαία μουσική του Ακάθιστου Ύμνου (Ανάτυπο εκ του Τιμητ. Τόμου, Ιωβηλαίου, Μητροπολίτου Φιλίππων - Νεαπόλεως - Θάσου Χρυσοστόμου). Εν Αθήναις 1961.Ψάχου Κωνστ. Α., Περί ύφους, Αθήναι 1908.Ψάχου Κωνστ. Α., Η παρασημαντική της βυζαντινής μουσικής, έκδ. Β' (Προλεγόμενα Γ. Χατζηθεοδώρου), Αθήναι 1978.Ψάχου Κωνστ. Α., Το οκτάηχον σύστημα της βυζαντινής μουσικής, εκκλησιαστικής και δημώδους, και το της αρμονικής συνηχήσεως (με Προλεγόμενα Γ. Χατζηθεοδώρου), Νεάπολις-Κρήτης 1980.Wellesz Egon, Aufgaben und problème auf dem Gebiete der byzantinischen und orientalischen Kirchenmudik, Münster 1923.Wellesz Egon, Das Problem der byzantinischen Notationen und ihrer Entzifferung, στο «Byzantion», τ. V, Bruxelles 1930.Wellesz Egon, A history of byzantine music and hymnography, Oxford 1949.