Αυτονομία ή αναπαραγωγή; : Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κατά τη λήψη απόφασης στα προγράμματα ΠΕ

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.43, 2009, pages 13-16

Issue:
Pages:
13-16
Section Title:
Αρθογραφία
Author:
Abstract:
Δεν διατίθεται περίληψη.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/sites/default/files/issues/pdf/peekpeteyxos_43.pdf
References (1):
  1. Dewey, J. (1938), Experience and Education, New York: Collier Books.Heron, J. (1992), ‘The politics of facilitation: Balancing facilitator authority and learner autonomy’ in Mulligan, J. & Griffin, C., Empowerment through experiential learning. Explorations of good practice, Kogan Page.Higgs, J. (1988), ‘Planning learning experience to promote autonomous learning’ in Boud, D. (ed), Developing student autonomy in learning, Kogan Page & Nichols Publishing Company.May, T. (1993), Social Research. Issues, Methods and Process, Open University Press.Mercer, N. (1994), ‘Classrooms, language and communication’ in Moon, B. & Shelton Mayes, A. (eds.), Teaching and Learning in Secondary School. Routledge.Nolen, S. (1995), ‘Teaching for autonomous learning’ in Desforges, C. (ed), An introduction to teaching, Blackwell. Powell, L. (1969), Communication and Learning, Sir Isaac Pitman and Sons Ltd.Walker, R. (1993), “The conduct of Educational Case Studies: Ethics, Theory and Procedure’, in M. Hammersley (ed), Controversies in Classroom Research. Yin, R. K. (1993), Applications in case study research, SAGE Publications.Δασκολιά, Μ. (2005), Θεωρία και πράξη στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, Μεταίχμιο.Μπαζίγου, Κ. (2005), ≪Ασυνέχειες μεταξύ θεωρίας και πράξης στους καθηγητές που εφαρμόζουν προγράμματα ΠΕ≫, Πρακτικά 2ου Συμποσίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πειραιά και Ελληνική Εταιρεία Προστασίας του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Πειραιάς, 1-3 Απριλίου 2005.