Συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό πρόγραμμα δράσης του «Βραβείου Αειφόρου Σχολείου», σε σχέση με τον τύπο και τη βαθμίδα του σχολείου

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.48, 2013, pages [10 σελίδες]

Issue:
Pages:
[10 σελίδες]
Section Title:
Άρθρα με κρίση
Author:
Abstract:
Το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι ένας θεσμός με τη μορφή διαγωνισμού μεταξύ σχολείων, για την αλλαγή προς ένα αειφόρο σχολείο. Τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙ.Θ.Π.Α. Στηρίζεται σε 40 πρωτότυπους «δείκτες αειφόρου σχολείου» χωρισμένους σε τρεις τομείς (Παιδαγωγικό, Κοινωνικό/Οργανωσιακό, Περιβαλλοντικό). Κάθε δείκτης υποδηλώνει ορισμένες δράσεις εκ μέρους των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς το σχολείο εισάγει για κάθε δείκτη μια τιμή (με βάση τις δράσεις που έχει αναπτύξει) και το άθροισμα αυτών των τιμών δίνει την τελική βαθμολογία του σχολείου με την οποία γίνεται η κατάταξη και η βράβευση. Τα σχολεία παίρνουν μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό προαιρετικά και στην εργασία αυτή εξετάζουμε τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό πρόγραμμα δράσης του Βραβείου Αειφόρου Σχολείου, σε σχέση με τον τύπο και τη βαθμίδα του σχολείου.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Εκπαίδευση για την Αειφορία, Αειφόρο Σχολείο, Δείκτες Αειφόρου Σχολείου
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/issue/240, Δίνεται ο συνολικός αριθμός σελίδων του ηλεκτρονικού πόρου.
References (1):
  1. Australian Government (2005). Educating for a Sustainable Future - A National Environmental Education Statement for Australian Schools. Ανασύρθηκε 23-12-2012 από http://www.maroochycatchmentcentre.org.au/catchment/wp-content/uploads/2010/04/How-Sustainable-is-Your-School.pdf.Bennet, C. K. (1996). Schools, technology, and educational leadership: A Framework for change. NASSP Bulletin, 80(577), 57-65.Breiting, S. & Mayer, M. & Mogensen, F. (2005).Quality Criteria for ESD Schools. SEED & ENSI NETWORKS. Στο Ε. Φλογαΐτη & Γ. Λιαράκου (Επιμ.), «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Αρχάνες, Έκδοση ΚΠΕ Αρχανών, σελ.49-102DfES, (2007). Sustainable Schools for Pupils, Community and the Environment, Department for education and skills. 2007. Ανασύρθηκε από http://www.dfes.gov.uk/Ertmer, P. (1999). Addressing first and second-order barriers to change. Strategies for technology integration. Educational Technology Research and Development, 47(4), 47-61. http://dx.doi.org/10.1007/BF02299597Fischer, D. (2011). Monitoring Educational Organizations’ Culture of Sustainable Consumption: Initiating and Evaluating Cultural Change in Schools and Universities Journal of Social Sciences 7 (1): 63-75Fullan, M. G. (1993). Change forces: Probing the depths of educational reform. London: Falmer Press.Gough, A. (2005). Sustainable Schools: Renovating educational Processes. Applied Environmental Education and Communication 4, 339-351Hall, G.&Hord,S. (1987). Change in schools: Facilitating the Process. Albany N.Y. State University of New York PressHenderson, K. & Tilbury, D. (2004). Whole-School Approaches to Sustainability: An International Review of Sustainable School Programs. Report Prepared by the Australian Research Institute. In Education for Sustainability (ARIES) for the Department of the Environment and Heritage, Australian Government. Ανασύρθηκε από http://www.aries.mq.edu.au/projects/whole_school/files/international_review.pdfHuckle, J. (2010). Sustainable Schools: exploring the contradictions. Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Τ.44, 5-9.Huckle, J. (2009) Sustainable Schools: responding to new challenges and opportunities. Geography Vol 94. part 1, 13-21Living Sustainably (2009). The Australian Government’s National Action Plan for Education for Sustainability. Ανασύρθηκε από:http://www.environment.gov.au/education/nap/Maxwell, J. (2002). Αναπτύξτε τον ηγέτη μέσα σας. Αθήνα. Εκδ. ΚλειδάριθμοςOrr, D.(1992). Ecological Literacy: Education and the transition to a postmodern world. Albany: SUNY PressPosch, P. (1998). The Ecologisation of Schools in Austria. PEB Exchange, Programme on Educational Building, 1998/5, OECD Publishing. Doi:10.178/501664861672Regeer, B.J. & A.C. Hoes & M.V. Amstel-Van Saane & F.F. Caron-Flinterman & J.F.G. Bunders, (2009). Six guiding principles for evaluating mode-2 strategies for sustainable development. American Journal of Evaluation, 30: 515-537. DOI: 10.1177/1098214009344618Schildkamp, K. & Visscher, A., & Luyten, H. (2009). The effects of the use of a school self evaluation instrument. School Effectiveness and School Improvement, 20, 69–88.Skoullos, M. (1995). Re-orienting Environmental Education for Sustainable Development. Summary Report of the Inter-Regional Workshop. Athens Sterling, S.(2002).Sustainable Education. Schumaher Briefings No 6, Bristol: Green.Vanhoof, J., & P. van Petegem & S. de Maeyer (2009). Attitudes towards school self-evaluation. Studies in Educational Evaluation, 35: 21-28. DOI:10.1016/j.stueduc.2009.01.004UNECE (2005). UNECEStrategy for Education for Sustainable Development, Vilnius, (Agenda points 5 και 6)UNECE-UNESCO (2007). Good Practices in ESD, Sweden Sustainable School Award. Ανασύρθηκε το Νοέμβριο του 2009 από http://www.unece.org/env/esd/welcome.htmUNECE (2009).Guidance for reporting on the implementation of the Strategy on ESD, part III, Indicators. Ανασύρθηκε από http://www.unece.org/env/esd/welcome.htmUNESCO (1997). Teaching and learning for a sustainable future.UNESCO, (2009). The Bonn Declaration., UNESCO World conference on Education for Sustainable Development. P. 4, Ανασύρθηκε από http://www.unesco.org/education/tlsf/Καλαϊτζίδης, Δ. & Ουζούνης, Κ.(2000). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη. Ξάνθη, ΣπανίδηςΚαλαϊτζίδης, Δ. & Μπλίτσας, Π. (2012). Απόψεις εκπαιδευτικών για τους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου. Πρακτικά 6ου Συνεδρίου ΠΕΕΚΠΕ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος". Θεσσαλονίκη.Μπαζίγου, Α. (2010). Η πρόκληση του αειφόρου σχολείου στην ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Πρακτικά του πανελλήνιου συνεδρίου «Το αειφόρο σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος» Αθήνα, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και ΠολιτισμούΠαπαδημητρίου Β. (1998) Περιβαλλοντική εκπαίδευση και σχολείο. Αθήνα, Εκδ. ΔαρδανόςΠαπαδημητρίου, Β. (2010). Σχολική κουλτούρα, σχολικό κλίμα και αειφόρο σχολείο. Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση τ. 44, 12-13Πασιαρδής, Π.(2004). Εκπαιδευτική ηγεσία. Αθήνα, Εκδόσεις ΜεταίχμιοΣαΐτης, X. (2008). O Διευθυντής στο δημόσιο σχολείο. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα. Σελ.143Τσιροπούλου, Σ. (2012). Διερεύνηση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Ν. Έβρου από το 2009 έως το 2012. Πρακτικά 6ου Συνεδρίου ΠΕΕΚΠΕ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος". Θεσσαλονίκη.Φλογαΐτη, Ε.(1993)Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αθήνα, Ελληνικές Πανεπιστημιακές Εκδόσεις